Ik doe veel dingen voor de goochelwereld op het gebied van video, en in 2011 kon ik die passie combineren met mijn voorliefde voor pretparken.
Toen draaide de show VAMPires! in Bobbejaanland voor 15 dagen rondom Halloween, en deze show heeft terecht destijds de prijs gewonnen van beste pretparkshow ter wereld.
Mijn plan was om destijds de show 1 keer te filmen zodat Sittah (de illusioniste) en haar crew toch een leuk aandenken hadden aan deze hectische tijd.
Maar al snel kreeg ik het plan tijdens het filmen dat het tof zou zijn om deze show vanuit meerdere hoeken te filmen en dat te monteren naar een kijkbare show.
Mijn camera destijds was nog van voor het tijdperk van full hd en iets minder geavanceerd dan nu.
Maar dat maakt het niet minder leuk om de beelden terug te zien.
Voor de Nederlandse Magische Unie mag ik dus deze show publiceren in samenwerking met Bobbejaanland, en dat is best wel bijzonder, dit omdat goochelaars en illusionisten toch vrij beschermend zijn in het publiceren van volledige shows.
Ik ben dan ook apetrots dat deze show dus vanavond na zonsondergang eindelijk het daglicht mag zien.
En ik hoop dat jullie veel plezier hebben met het kijken ernaar net als dat ik destijds met veel plezier deze montagepuzzel gemaakt heb.
Want alles is met 1 camera gefilmd, en die montage heeft 3 weken van mijn leven gekost, puzzelen, passen en meten, stukjes vertragen of iets versnellen zodat de timing met de show klopt...het was een hel en na 2 weken zag ik het echt niet meer zitten.
Maar dankzij de opbeurende woorden van Sittah ben ik toch doorgegaan met onderstaande video als eindresultaat.
Op het moment van dit schrijven dus nog een paar uurtjes geduld, maar dan word het toch echt genieten van de show VAMPires!