Zojuist ontvingen wij het onderstaande persbericht van Walibi Belgium:

NIEUWE ATTRACTIE POPCORN REVENGE WINT PRESTIGIEUZE INTERNATIONALE PRIJS

Dinsdag 19 november 2019 – De nieuwe attractie van Walibi Belgium “Popcorn Revenge” krijgt een belangrijke internationale onderscheiding. Dat maakte de Themed Entertainment Association (TEA) bekend tijdens de jaarlijkse pretparkbeurs IAAPA Attractions Expo, die plaatsvindt in Orlando (Florida). Walibi’s interactieve darkride ontvangt de TEA Thea Award 2019 voor “Outstanding Achievement”.

Popcorn Revenge ontvangt de internationale TEA Thea Award 2019 voor “Outstanding Achievement”. Dit is de meest prestigieuze onderscheiding voor excellentie, creativiteit, innovatie en technologische doorbraken binnen de gethematiseerde entertainment industrie.

“Dit is een uitzonderlijke erkenning voor Walibi Belgium die ons bijzonder trots maakt. Popcorn Revenge combineert innovatieve beeld- en geluidstechnologie met baanbrekende non-lineaire bewegingen en stijlvolle decors. Het zorgt voor een nieuw soort sensaties. Bovenal is het een plaats waar jong en oud plezier kunnen beleven, als gezin of als vrienden onder elkaar.”

Jean-Christophe Parent – Algemeen Directeur Walibi Belgium

Popcorn Revenge, een interactieve darkride, opende in de lente van 2019 en is een belangrijk onderdeel van Walibi’s grote vernieuwingsplan dat het park tegen 2023 voor 75% zal transformeren. In dit theatercomplex nemen bezoekers plaats in wagentjes die hen vervolgens, op toevalsbasis, door de verschillende bioscoopzalen rondleiden. Hier worden iconische filmscènes door dolle, rebellerende popcorns verstoord. Met behulp van een “topping gun” knallen bezoekers de popcorns van het scherm, zodat de rust in de bioscoopzaal kan terugkeren. De afgelegde route ligt niet op voorhand vast, waardoor de belevenis van de bezoeker steeds verschillend is. Hierin schuilt precies de innovatie die de Belgische fabrikant ‘Alterface’ voor Walibi ontwierp. De attractie is een technologisch pareltje met heel wat oog voor detail, zowel op digitaal vlak als in haar fysieke decoratie-elementen.

"Gloednieuwe creaties zijn lastig uit te voeren, maar Popcorn Revenge's heerlijke mix van eigenzinnige personages, bewegwijzering doorspekt met woordspelingen en eenvoudige maar effectieve gameplay is zeer geslaagd. Popcorn Revenge verlegt grenzen in het behouden van een evenwicht tussen uitzonderlijke creativiteit en succesvolle investeringen."

Officiële motivatie TEA Thea Awards Commissie

De bekendmaking van de awards vond plaats op de internationale pretparkbeurs IAAPA Attractions EXPO in Orlando, Florida. De officiële awardceremonie gaat door op 18 April 2020 in Disneyland in Anaheim, Californië.

Van harte gefeliciteerd Walibi Belgium met het winnen van deze prestigieuze prijs!

Top dat ze een prijs winnen, maar jammer dat de rest van het masterplan de ijskast is ingegaan 🙂

Hjalmar maar jammer dat de rest van het masterplan de ijskast is ingegaan

Voor zover ik het weet gaat het alleen de plannen voor 2020, de rest word volgens mij gewoon uitgevoerd zoals gepland

Terecht. Een hele leuke infill en toffe ride. Ben er stiekem wel fan van. Leuk in thema, grote herhalingswaarde en unieke elementen. Dit is echt een top investering. Jammer dat het grote publiek het bij Halloween links liet liggen, want waar elke redelijk grote ride een wachttijd had tussen 45-90 minuten, stond hier hooguit 10.

The_Bullgod Plannen die al waren verschoven worden nu nog verder verschoven. Volgens mij hadden we dit jaar al in een vernieuwd entreegebied moeten lopen.

Eftelflags The_Bullgod Plannen die al waren verschoven worden nu nog verder verschoven. Volgens mij hadden we dit jaar al in een vernieuwd entreegebied moeten lopen.

Dat wist ik dus niet. Ik dacht dat de nieuwe entree pas voor 2020 op de planning stond

Eftelflags Jammer dat het grote publiek het bij Halloween links liet liggen, want waar elke redelijk grote ride een wachttijd had tussen 45-90 minuten, stond hier hooguit 10.

Is dat niet ook een teken dat de capaciteit wel prima zit? Ik kan me voorstellen dat de doelgroep van 't park rond die tijd van het jaar misschien niet de leeftijd heeft die een olijke darkride vaak wil doen. Als je nou meteen in kon stappen had ik me zorgen gemaakt, maar zolang de karretjes maar vol zitten vind ik 't een hit.

Jules
          CoT: max 900 per uur
          Popcorn: max 560 per uur

Ter vergelijking. Voor CoT stond echt een rij boven het uur. ik vond het opmerkelijk en helaas deed mijn reisgenoot dit vermoeden ook bevestigen, het publiek laat het nog een tikkeltje links liggen. Wat zonde is; want het is echt een ontzettend gave ride. Ben er fan van.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Eftelflags Wow, maar dat is geen beste capaciteit zeg. 560 schrik ik een beetje van.

Maar echt meer is niet nodig als er maar een wachtrij van 10 minuten staat met Halloween, right? 🙂

• Jules heeft hierop gereageerd.

Convival Maar echt meer is niet nodig als er maar een wachtrij van 10 minuten staat met Halloween, right? 🙂

Zoals ik al zei, ik vind Halloween qua publiek niet meteen de doorslaggevende doelgroep om te bepalen of je nieuwe familieattractie wel of niet een hit is. Als je komt om te griezelen, snap ik dat Toutanchamon eerder in je straatje past dan deze.

Ik was er 31 oktober, en Popcorn had een rij van 45 overdag & 15min in de avond. CoT de hele dag niet boven de 20 min gezien, in de avond walk on. Het zegt dus vrij weinig. Overigens lijk mij het volk wat daar Halloween bezoek mij inderdaad niet de doelgroep die de rest van het jaar langskomt. De achtbanen hadden allemaal rijden van >60min, met de Vampire als uitschieten naar meer dan 2 uur. Conclusie's op basis van 1 of 2 Halloween avonden lijk mij dan ook vrij voorbarig.

Best wel een verdiende prijs - ik vond Popcorn Revenge zeer leuk en heb hem (op een rustige dag) zeer veel gedaan.
              Voor Walibi is het een zeer goede attractie, waarschijnlijk zelfs een van de beste die er staan in het hele park.

That being said, het opfrissen van het park is echt wel broodnodig, een serieus deel van het park ligt er maar troosteloos bij en veel van de attracties zijn oude meuk (Vampire/Weerwolf), dus hopelijk heeft de nieuwe megacoaster geen vertraging..