Volgend jaar vindt natuurlijk het Eurovisie Songfestival in Rotterdam plaats. De organisatie heeft al laten weten zoveel mogelijk van Nederland te willen laten zien, met name de Nederlandse creativiteit en innovatie. Het zullen dus niet enkel Rotterdamse plaatjes worden, maar je moet denken aan postcards (de filmpjes die voor het optreden worden getoond) met de artiesten door heel Nederland. De Efteling maakt daarin best kans om op zo'n shortlist van locaties terecht te komen. Ten slotte moeten er rond de 40 postcards worden opgenomen, en is er tussen de acts door ook nog ruimte om Nederland te laten zien.
Los daarvan wil men stimuleren om bezoekers van het ESF niet enkel in Rotterdam te laten verblijven, maar ook in andere steden te laten overnachten of op zijn minst bezoeken. Hoe gaaf (en slim?) zou het zijn als de Efteling volgend jaar in mei hierop inspeelt en een ESF-versie van Aquanura laat draaien? Genoeg ESF muziek die voor een groot publiek bekend zijn en zich zouden lenen voor een vertaling naar het waterballet. Denk aan onze Duncan met Arcade, die natuurlijk niet mag ontbreken, ABBA met Waterloo, Fairytale van Alexander Rybak als knipoog naar de Efteling en Euphoria van Loreen als knallende afsluiter. Wellicht kun je nog iets doen met het bekende Ante Deum, ofwel het Eurovisie-thema.
Ze zouden de show op koningsdag in première kunnen laten gaan, mooi een maand voor het ESF en het biedt iets nieuws in de meivakantie. Wellicht kan de show tijdens het Negen Pleinen Festijn nog doordraaien. Publiciteit gegarandeerd, en het is een mooie aanvulling op het bezoek aan Nederland van de Eurovisie-toeristen! Ik heb geen idee wat het kost om een Aquanura-show te laten produceren, maar je kunt als bedrijf geloof ik een op maat gemaakte show laten spelen tijdens een uitkoop. Er heeft ook een veel te lompe en dure kroon op de Pagode gestaan ter ere van de inauguratie van Koning Willem-Alexander. Ik vind dit ook een mooie gelegenheid.