Verenigde Arabische Emiraten een land in Azië wat uit 7 Emiraten bestaat en in Januari een aangename temperatuur heeft van circa 24 graden.
En als we aan de VAE denken dan roepen we vaak Dubai en Abu Dhabi. De hoge gebouwen, de luxe auto’s, de Palmeilanden en het vele zand komt ons allemaal wel bekend voor.
Maar natuurlijk ook al die mooie themaparken en zwemplezier in een van de waterparken waar de term wachtrijen nog uitgevonden moeten worden.
Maar voor hoelang kunnen we nog genieten van deze parken? Dat dachten Arco en ik ook!
Vandaar dat het plan ontstaan is om toch een keer die kan uit te gaan. En dit willen we natuurlijk met een leuke groep mensen doen die ook zoiets hebben van “Heej dat lijkt me ook wel tof”
Wanneer moet dit dan gaan plaats vinden? Het plan zoals het er nu bij ligt is om eind December 2020/Januari 2021 die kant op te gaan.

Ik heb een globaal kostenplaatje gemaakt op basis van de prijzen van Januari 2020

Er staat nog niks vast en is vooralsnog puur om de interesse te checken.
Dus mocht je interesse hebben dan horen we dat graag.
Tips en tricks zijn van harte welkom.

Aanbetaling overgemaakt! 😉

Ik ga mee hoor, het moet er toch eens van komen. 😎

200 euro aan benzine per auto verrijden in Dubai, waar wil jij helemaal heen gaan rijden? 🤣 Voor 200 euro koop je daar 500 liter benzine, kan je 6000km mee terug rijden naar Nederland. 😉 (40 cent per liter)

Dubai is een leuke plek. Wil er graag weer eens naar terug. Al zal mijn persoonlijke reisvoorkeur
voor Dubai denk ik anders liggen dan deze reis. 🙂

Hou wel rekening met grote groepen mensen van hetzelfde geslacht op dezelfde kamer niet in alle hotels even gewenst is daar. Kom je daar gewoon als een stel vrienden (zoals ik er was met Jos in 2017) dan is het geen probleem. Maar grote groepen... Weet dat de ECC bij hun reis naar Dubai gigantisch in de problemen is gekomen terplekke. Waardoor voor iedereen een aparte hotelkamer geregeld is moeten worden. (tegen gigantische kosten)

Simon

Simon 200 euro aan benzine per auto verrijden in Dubai, waar wil jij helemaal heen gaan rijden? 🤣 Voor 200 euro koop je daar 500 liter benzine, kan je 6000km mee terug rijden naar Nederland. 😉 (40 cent per liter)

Had iets gelezen van tol ongeveer €30, wat benzine en afhankelijk van hoe luxe / groot je de auto wil hebben zijn de kosten voor de auto wat hoger ingeschat.
    Geld te veel is altijd leuker als geld tekort komen😁

Goeie wat betreft de kamers, deze kunnen tegen die tijd apart geboekt worden door de roomies.

Ja hoor, absoluut geïnteresseerd! Voorkeur gaat dan wel uit naar januari 2021😁

Pfoei, dat klinkt allemaal wel erg tof hoor. Ik durf nog niet te zeggen of ik daadwerkelijk mee zou gaan met een dergelijke trip, maar interesse is er zeker.

Goed in elkaar gezet! Ik denk er nog diep over of ik tegen die tijd meega of niet.

Een week geleden alles al vast gelegd om februari volgend jaar te gaan..

Zeker ook wel interesse al ben ik minder van de water parken en wil eventueel de wat kleinere coasters doen en Global Village.

Ben bang na de enorme reis van Californië dat ik eerst weer een geld boom mag gaan zoeken maar interesse is er zeker

Guy Global Village.

Global Village is tof 👍

Hartstikke leuk. Wie dan leeft wie dan zorgt, maar ik ben voor!

Zeker interessant zoals ik al eerder zei, maar de prijs is voor mij (student) wel even slikken. Ik zal me zelf er maar eens in verdiepen als ik tijd heb. Misschien met een deal van KLM zou het al interessant kunnen maken.

Lijkt mij erg tof, alleen is de prijs voor mij ook wat aan de hoge kant denk ik. Ook nog student. Als ik het geld er voor had was ik zeker mee gegaan. Ik zou het voortzetten, erg tof idee!

Ben net in september zelf geweest... Voor de mensen die twijfelen, zeker een leuke trip! 🙂

Interesseer is er zeker, maar wel een paar kanttekeningen.

• ik zal niet alledrie de waterparken doen, maar ook een rondje Dubai mall en nog wat andere toeristenattracties
      • Mijn voorkeur zou zijn januari 2021
      • Zijn er mensen die ervaring hebben met een vlucht van 7 uur van Transavia. Ik heb alleen naar Spanje gevlogen daarmee en ik heb mijn twijfels of 7 uur wel vol te houden is in zo'n klein vliegtuig. Kun je niet beter naar KLM kijken?

Dubai Mall zal uiteraard niet overgeslagen worden. Ik wil zelf misschien een avondje snowboarden. 😎

Marco Zijn er mensen die ervaring hebben met een vlucht van 7 uur van Transavia. Ik heb alleen naar Spanje gevlogen daarmee en ik heb mijn twijfels of 7 uur wel vol te houden is in zo'n klein vliegtuig.

het is een kwestie van je er op in stellen. Grootte van het vliegtuig maakt weinig uit. Wat wel uitmaakt is dat het vliegticket bij Transavia 'kaal' is.

Zo krijg je aan boord geen eten en drinken, hiervoor moet apart betaald worden. Ook voor ruimbagage en stoelreservering moet extra betaald worden. Daarnaast duurt met name de terugvlucht langer door een tussenlanding in Bulgarije waar men het vliegtuig bijtankt.

Doordat Transavia met pakketten werkt ben je verplicht om bij een koffer ook te betalen voor stoelreservering. De kosten voor het Plus pakket bedragen 70 euro extra per retour per persoon. Dit plus pakket omvat een extra koffer van 20 kg en de mogelijkheid om zelf je stoel te reserveren. Ook is het mogelijk om kosteloos, tot 14 dagen voor vertrek je vlucht te wijzigen. Normaal gesproken kost dit 50 euro per enkele reis.

Aan boord is Transavia niet echt te vergelijken met KLM en Emirates. Zo krijg je bij Transavia minder beenruimte, heb je geen eigen entertainmentsysteem tot je beschikking en moet je voor extra zaken zoals eten en drinken, stoelreservering extra betalen. Hierdoor kan de prijs van je vliegticket onder de streep aardig oplopen en is het verschil met de “premium” tickets van o.a. KLM en Emirates regelmatig niet heel groot.