laatst las ik ergens op een forum dat er in 2007 plannen waren om een Intamin Giga te maken op de plaats waar nu Desert Race. Over dat zag ik een aantal minuten geleden er een video is gemaakt over de verloren giga achtbaan. Wat zijn jullie meningen hierover. Zou dit nog ooit kunnen komen in Heide Park?

Heidepark heeft sowieso een reputatie op ontworpen achtbanen die nooit gekomen zijn, als we de geruchten mogen geloven. Dat gaat terug tot 2001 denk ik. Toen gaf de voormalig eigenaar van Heide-Park opdracht aan Intamin op de hoogste en snelste achtbaan van de wereld te gaan bouwen. Hij moest komen op de plaats van de kartbaan, achter Scream (welke toen nog een uitkijktoren was). Het ontwerp was Top Thrill Dragster. Maar er kwam een kink in de kabel, Tussauds nam Heide-Park over en Intamin wilde meer geld voor de achtbaan, immers was Tussauds een financieel daadkrachtiger bedrijf dat Heide-Park was. Is allemaal niet zo heel chique geweest, maar kwam erop neer dat de baan dus nooit is gerealiseerd in Heide-Park. Over hoe en wat het verder is gegaan heb ik nooit duidelijkheid gehad, maar het kwam erop neer dat Cedar Point de baan uiteindelijk gekocht heeft. Het resultaat weten we allemaal; een record achtbaan waar de hele wereld van achtbaangekkies warm voor liep jarenlang.

Ergens in 2005, als ik mij het goed herinner, heeft een oud Themeparker bouwtekeningen gevonden voor (alweer!) een Intamin watercoaster op de plaats waar nu Desert Race staat. De tekeningen zijn gezien, maar ook dit project is weer geannuleerd. Ik heb geprobeerd wat details terug te vinden, maar ik krijg het niet meer gevonden.

De plannen van die giga coaster kende ik wel, maar ik wist niet dat er ooit ook plannen waren voor die andere coasters.

Michael Gewoon te denken dat Heide Park dan de snelste achtbaan ter wereld zou hebben. Terwijl nu in Europa het nog steeds de hoogste en snelste zou zijn.

Michael Ergens in 2005, als ik mij het goed herinner, heeft een oud Themeparker bouwtekeningen gevonden voor (alweer!) een Intamin watercoaster op de plaats waar nu Desert Race staat. De tekeningen zijn gezien, maar ook dit project is weer geannuleerd. Ik heb geprobeerd wat details terug te vinden, maar ik krijg het niet meer gevonden.

Was Rocoz dat niet? Of Mark van der Veen?

tuindwerg Was Rocoz dat niet? Of Mark van der Veen?

Jazeker! Heb nog in de oude oude archieven van Themepark zitten grasduinen, maar kreeg echt niks meer gevonden hierover.

Ik kan me nog goed herinneren hoe ik met die camera in Scream moest en ik eruit gepikt werd om dat te doen, omdat mijn Duits het beste was. Lang geleden, zeg.

Het heeft wat minder met de gecancelde plannen van Heide Park te maken maar die oude video is wel tof om eens te zien 😃

Bizar hoeveel extreem grote dingen hadden kunnen zijn in Heide Park als het allemaal net wat anders gelopen had. Gelukkig hebben ze Colossos wél echt gebouwd 😎

• Njit vindt dit leuk.
        5 jaar later

tuindwerg

Dat waren idd Marco en ik. ;-) We hebben toen plannen gezien en gefotografeerd. Uiteindelijk ging het hele feest niet door. Was wel gaaf geweest.