Heidepark heeft sowieso een reputatie op ontworpen achtbanen die nooit gekomen zijn, als we de geruchten mogen geloven. Dat gaat terug tot 2001 denk ik. Toen gaf de voormalig eigenaar van Heide-Park opdracht aan Intamin op de hoogste en snelste achtbaan van de wereld te gaan bouwen. Hij moest komen op de plaats van de kartbaan, achter Scream (welke toen nog een uitkijktoren was). Het ontwerp was Top Thrill Dragster. Maar er kwam een kink in de kabel, Tussauds nam Heide-Park over en Intamin wilde meer geld voor de achtbaan, immers was Tussauds een financieel daadkrachtiger bedrijf dat Heide-Park was. Is allemaal niet zo heel chique geweest, maar kwam erop neer dat de baan dus nooit is gerealiseerd in Heide-Park. Over hoe en wat het verder is gegaan heb ik nooit duidelijkheid gehad, maar het kwam erop neer dat Cedar Point de baan uiteindelijk gekocht heeft. Het resultaat weten we allemaal; een record achtbaan waar de hele wereld van achtbaangekkies warm voor liep jarenlang.
Ergens in 2005, als ik mij het goed herinner, heeft een oud Themeparker bouwtekeningen gevonden voor (alweer!) een Intamin watercoaster op de plaats waar nu Desert Race staat. De tekeningen zijn gezien, maar ook dit project is weer geannuleerd. Ik heb geprobeerd wat details terug te vinden, maar ik krijg het niet meer gevonden.