Welkom in het 'Muzikale uitspattingen' topic. Ik heb geen idee hoeveel leden Pretpark.club momenteel heeft, maar duidelijk is dat het genoeg leden zijn, dat er een aantal muzikanten onder ons moeten zitten. Dit topic is bedoeld voor leden die hun eigen muziek willen laten horen, voor mensen die geïnteresseerd zijn in muziek van andere forumleden of natuurlijk beiden!
Topicstarter begint:
Afgelopen 18 maanden heb ik in een bandje gezeten. Dat bandje is een beetje uiteengevallen (de drummer en ik gaan wel nog door, maar de rest is eruit), maar toch hebben we besloten om nog even twee liedjes op te nemen en uit te geven. Naja, twee liedjes? Eigenlijk zijn het twee verschillende versies van hetzelfde liedje 'Phantoms'. Phantoms is een instrumentaal liedje wat ik een tijdje geleden voor de band schreef. De normale versie geeft een beetje weer welke kant wij op wilden met de band. Een beetje duister, maar wel melodieus en een climax met wat zwaardere gitaren:
Tijdens ons bestaan zijn we gevraagd om wat akoestische liedjes te spelen op een bruiloft. Natuurlijk werden dat wat easy listening liefdesliedjes, maar we mochten en besloten ook om een akoestische versie van een eigen liedje te spelen; Phantoms. Echter was de mineur stemming van Phantoms niet zomaar geschikt voor een bruiloft. We herschreven het nummer dus naar majeur en gooide er een nieuwe solo overheen. Het resultaat is echt een volledig andere versie van Phantoms die ook echt het luisteren waard is. Het kan echt zo zijn dat je de oorspronkelijke versie niets vond en de akoestische versie wel mooi, of juist andersom.
Veel luister plezier! 😃