Intussen is het al aangekondigd.. maar ik ga hier eerst even mijn oorspronkelijke reactie op de aankondiging voor de aankondiging neer zetten:
Iets "“that will turn heads across the amusement industry and reinforce Six Flags' position as the home of world-class thrills.” lijkt me aardig onmogelijk.
Turn Heads.. misschien, maar dan weet ik ook niet persé of het op een positieve manier is 😜
Maar Six Flags is vooral al enorm lang compleeet voorbij gestreefd in zijn positie als "Home of world-classs thrills". Zowel Europa als China doen dat tegenwoordig gewoon beduidend beter. Niet dat Six Flags helemaal geen interssante investeringen meer doet.. maar als je kijkt wat voor aandacht dat buiten de USA krijgt, dan zegt dat eigenlijk al genoeg.
Jos1986 Ik denk niet dat ze AF1 hebben gekocht, maar het zou natuurlijk kunnen.
En dat is precies wat ze gedaan hebben..
Ze erkennen de baan als een "World Class Thrill" en willen hem dus behouden voor het publiek. Ze pronken er een beetje mee dat ze een publieksfavoriet redden. Dus wat dat betreft hadden ze gelijk met het 2e deel van hun statement. Ik denk echter niet dat een 2e hands baan aankopen de hoofden van de industrie laat draaien.
Uiteraard is het voor hun gewoon een goedkope manier om een baan te scoren die ze relatief gemakkelijk kunnen melken.
Het is nog niet aangekondigd naar welk park de baan gaat. Dus het word pas écht interessant als ze dát eens bekend gaan maken.
Ik heb de baan zelf nooit kunnen doen, maar ik verwacht wel dat hij naar een kleiner park van de groep gaat omdat ik denk dat de baan in zo'n park het beste tot zijn recht komt.