Quefox_ Ik vraag me eigenlijk ook af wanneer het ook alweer was. Ik denk eigenlijk dat de Efteling nooit structureel en langdurig bloemen aan de supports heeft gehangen. Ik kan me er uit mijn jeugd iets vaags van herinneren, maar ik kan geen enkele foto vinden waarbij je de Python met bloemen ziet.
Waarschijnlijk waren de bloemetjes alleen in het voorjaar te zien, want lege bloembakken die aan supports hangen zien er ook niet uit.
Ik denk eerder dat het voor de Efteling vooral een praktisch issue opleverde - je moet die bloemetjes water geven, de planten onderhouden en als ze uitgebloeid zijn alles weer weghalen. En dat voor die paar weken per jaar dat die bloemetjes in bloei staan.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de TÜV hier een sterke mening over had, helemaal als de bakken eenvoudig te verwijderen zijn en ver van de bezoekers staan.
Als je de supports moet kunnen zien om ze te kunnen controleren op roest, dan vraag ik me ook af hoe ze dat in Duinrell hebben gedaan. Daar zit volgens mij een kunststofachtig spul op de supports dat er houtachtig uitziet, dus dat is lastig inspecteren.