Oké, deze zag ik niet aankomen. Ik zie het niet zo negatief. Ik begrijp de reactie wel, dat komt doordat het absoluut geen directe opvolger is van RCT1 of 2. Maar heel eerlijk, ik zie daar ook helemaal geen ruimte voor in de markt. Planet Coaster, Parkitect, en OpenRCT hebben dat gat volledig opgevuld.
Wat ik nu zie is een heel nieuw spel met een eigen unieke twist. Of die twist leuk gaat zijn is natuurlijk afwachten, maar de developers achter deze nieuwe versie hebben de laatste tijd wel wat leuke games uitgebracht waar wel liefde in was gestoken. Bovendien hebben ze ervaring met Tycoon-achtige games. Dat is een heel andere vibe dan alle andere tycoon games die sinds RCT3 zijn uitgekomen. Dat waren afgrijselijk lelijke games die overduidelijk in korte tijd waren ontwikkeld en tegen een hoge prijs werden verkocht. Ik lees op meerdere plekken dat deze versie initieel 25 euro zal kosten.
Dus nee, dit gaat geen nieuwe RCT2 zijn, als je dat wil zijn er andere games. Mogelijk wel een leuke nieuwe tycoon game met als bonus wat nostalgische visuele knipogen naar de eerste 2 games. Laten we ook niet vergeten dat zowel Planet Coaster als Parkitect (die laatste misschien in iets mindere mate) echt ook behoorlijk complexe en intensieve games zijn waarbij je echt veel tijd nodig hebt om iets er goed uit te laten zien.