De prijzen per 2026:
Normale spookhuizen (Psychoshock, Villa, Jefferson Manor): €10
Us vs You €12,50
Camp of Curiosities €10
Wicked Woods €15
Aanbiedignen
RIP Pass €60
Before Before Dark (Villa en Us vs You, tussen 13:00 en 16:00): €13.50
Before Dark (Jefferson Manor, Campsite of Curiosities en Psychoshock, tussen 17:00 en 19:00): €23.50
Haunted Package (Jefferson Manor, Campsite of Curiosities, Psychoshock en Villa, elk open tijdvak): €35
Slaughterhouse €22,50
Below €20
Clinic €25
Unhappy Hour €24.50 (pp, minimaal 2 personen)
Backstage Tour €75
Fastlanes:
Bronze: €40-€75
Silver: €65-€85
Gold €140-€195
Gold Single €85-€120
Tickets voor het park zelf: €49.50
Parkeren tijdens HFN: gratis
Wat een geld weer hey? nog altijd hoop ik dat Walibi Holland eens een deel van de prijzen verdisconteerd in de MINIMUM prijs van een toegangsticket (dus OOK die op VakantieVeilingen!) en dat een echt goede korting aanbiedt voor de huizen, zodat die maar bijvoorbeeld weer €5 kosten). Echter, wat mij vooral opvalt is dat niet alles duurder is geworden. Ik kan mij edities herinneren dat ze meer dan 250 euro durfden te vragen voor Fastlane Gold, en die verkochten nog uit ook dat seizoen. Extreem spijtig vind ik wel dat de prijs van de spookhuizen door de 10 euro is geschoten. Ook al is het maar 50 cent, het doet toch zeer dat te zien. Alleen de Clinic is 2.50 duurder dan vorig seizoen, Slaughterhouse en Us vs You bleven gelijk, de rest werd +50 cent verhoogd. Unhappy hour is zelfs 50 cent pp goedkoper geworden, tegen mijn persoonlijke verbazing. Dat was best een goede deal, ik vind de experience alleen totaal niet leuk, dus voor mij hoeft dat niet meer.
Wat ik wel een toffe deal vind is de Before Before Dark package met Us vs You en Villa. Op toch het drukste moment van de dag twee spookhuizen doen tegen €6.75 per stuk is best goed te noemen. Die zie ik mezelf nog wel kopen, ook omdat ik Us vs You momenteel het beste spookhuis vind in het park. Het lijkt wel alsof de before Dark packages expres gesplitst zijn, want ik weet van vorig jaar dat het knap lastig was om die vijf spookhuizen in een paar uurtjes te proppen.

Tangled Twigs staat nog wel op de Sppoky Days bij de griezelzones (maar ook Camp Dead End, dus misschien is dat een foutje edit: inderdaad, want nu is TT wel definitief weg!), evenals Bugz, wat denk ik weer bij YoY af gaat spelen. Nog altijd spijtig dat die route niet in de avond wordt gebruikt, daar was het vorig jaar echt niet mega druk. Veel verkeer liep tussen Goliath en Untamed en weer terug. Ik vind het stiekem wel jammer dat Dystopia verdwijnt, die was vorig jaar erg leuk. Alwel, de beschrijving van Halloween Town doet mij vermoeden dat de scarezone qua idee niet mega veel anders zal zijn er hopelijk hangt diezelfde goede vibe daar ook, alleen dan met andere monsters en misschien zonder nepgeld. Tangled Twigs ben ik iets minder rouwig om - fijn dat er weer eens wat anders wordt geprobeerd.
En dan nog de beste verbetering: als houder van een HFN + abonnement heb je altijd toegang en kun je altijd toegang reserveren, zelfs als het park is uitverkocht! Je moet nog steeds een reservering hebben voor die dag zelf, maar alle dagen reserveren en dan 60 % niet komen zou dus niet meer nodig zijn (en omdat al die e-mailtjes dezelfde onderwerptitel hadden was het mega lastig te onderscheiden wat je precies had, spookhuistickets, entree, andere zaken). Goed gedaan, Walibi!
Ik heb er weer zin in!