Yochem Efteltje Dan kan de Efteling een stikstofbos maken, met bomen welke tot in de hemel groeien. Stokstof is Pokon voor de plantaardige natuur.
Marvin Tonnie Ik val een beetje in de herhaling, maar uit de stukken die voor deze sanering zijn ingediend blijkt ook gewoon dat er afgegraven gaat worden. Materiaal dat niet te zwaar verontreinigd is wordt gefilterd en blijft. Het zware spul gaat gewoon weg. Het ingepakte deel dat onder het theater ligt blijft (maar echt alleen onder het theater) en daar komt een afscheiding zodat het niet opzij kan "lekken".
Tonnie Marvin Ik val een beetje in de herhaling, maar uit de stukken die voor deze sanering zijn ingediend blijkt ook gewoon dat er afgegraven gaat worden. Ik zeg toch ook nergens dat dat niet gebeurt hier? Het is alleen in t algemeen dat mijn beeld bij "saneren" gewoon het echt opruimen is, en niet afdekken en inpakken zoals in het verleden is gebeurt.
Michael Dat verklaart dan toch ook wel waarom het theater dicht gaat, ze komen gewoon echt dicht bij het theater voor de werkzaamheden. Ik verwacht dan ook dat die saneringswerkzaamheden langer dan de eerder geroepen paar maanden gaat duren. Ik ga er wel rekening mee houden dat dit tot de zomer een bouwplaats blijft om de sanering af te ronden en dat pas over een jaar de eerste werkzaamheden voor Missie Luminar kunnen spotten.
Michael Ja het saneren zelf misschien, maar dan zal je daarna dus nog heel veel andere dingen moeten doen zoals de grond weer aanvullen, de situatie rondom het theater stabiliseren, etc, etc. Dit gaat gewoon een jaar duren denk ik.
Marvin Michael De planning is tot en met week 51 en de werkzaamheden die jij noemt waren in die planning meegenomen. Ik wilde het stuk waar dit in staat even linken maar helaas zijn de stukken offline omdat de bezwaartermijn verlopen is op de aanvraag. Hoewel ik het lelijk vind om mezelf te quoten, hier nog even mijn post met de informatie die ik uit de stukken had weten te halen: klik!
Meelworm Grappig, ik realiseer me nu pas dat ook de route van de verblijfsgasten onder het gebied valt.
Marvin Tonnie Nou eigenlijk wel een beetje 😅 Tonnie ik zou in dit geval toch wel echt verwachten dat er toch gewoon "zooi" afgevoerd moet gaan worden Je schreef het als een verwachting en die bevestig ik, dat is toch niet zo raar?
Brabander MrRC ik hoop dat Nick ook binnenkort weer zo n conceptart overlay foto maakt met het LEM terrein voor het perspectief. Heb namelijk echt het idee dat de attractie niet het enige kan en zal zijn wat op dit terrein wordt gebouwd. Misschien hoop ik het ook vooral, maar toch.
Trollenbol Brabander De impressie is zelf al gebaseerd op een luchtfoto dus ik vind die overlays precies niks toevoegen? Bovendien is het dus maar een impressie, die gaat misschien helemaal niet kloppen met de werkelijkheid.
Brabander Sols haha top! Ik zit niet op X en had op threads of Bluesky nog niet gezien. Als je snel kijkt lijkt dat er bij de oude fietsenstalling nog iets van ruimte is en dan een stukje achter het theater. Kan me voorstellen dat je daar een back of the house plaatst, maar wellicht weten anderen hier op het forum met meer kennis over achtbanen of dit logisch is.
Ramon27 Stiekem heb ik nog de hoop dat er een goeie cocktailbar in het thema in het gebouw komt die in de avond open is voor verblijf gasten
Progress Ramon27 Stiekem heb ik nog de hoop dat er een goeie cocktailbar in het thema in het gebouw komt die in de avond open is voor verblijf gasten Je kunt bij Mystique al cocktails drinken, dus die kans lijkt me niet zo groot.
Brabander Trollenbol ik vindt dat het echt wel een beeld geeft van hoe in grovel lijnen alles geplaatst zal zijn. Staat er los van dat het niet perfect is en dat in een concept art dingen veranderen. In dit geval als het in 2029 komt zal hier helemaal nog wel veel verandering inzetten. Dat is ook de reden dat ik benieuwd ben omdat ik me niet kan voorstellen dat wat op de conceptart staat het enige gaat zijn wat komt.