Dit weekend waren we in Hassloch, in Holiday... ho, in Plopsaland Deutschland! De nieuwe naam moet bij mij nog even inburgeren, en op sommige plekken in het park ook nog, maar we gingen dus naar Duitsland. En ik verklap alvast bij voorbaat: het was een heerlijke meeting!
Vrijdag stond in het teken van auto's. We zaten er zelf in, heel lang zelfs, en we zagen heel veel auto's om ons heen. We is in dit geval @Irene, @John en @Michael. Zelfs met een snelle pitstop om te eten kwamen we pas we net na onze uiterste inchecktijd aan in Hassloch. Gelukkig was dat geen probleem.
We sliepen in Hassloch in Ferienhaus Susanne en dat is een enorme aanrader! Het kostte schandalig weinig en de eigenaresse was te lief voor woorden. Ik schatte haar minstens 90 jaar oud, ze liep krom, het duurde allemaal even, maar ze was ontzettend vriendelijk en gastvrij. Alleen hierom al zou ik er slapen. Het appartement was ook best groot, netjes, van alles wat je kon wensen qua kastvulling voorzien (van knikkerbaan tot gekoelde glazen en een schaaltje fruit in de koelkast), en de grootste voordelen: in de tuin stond voor ons een zwembad en hangmat klaar. Best jammer dat we laat aankwamen, maar zelfs het uitzicht vanaf het balkon deed al goed. Eerst maar een nachtje slapen, morgen misschien wel zwemmen!
Na een bezoekje aan de Kaufland in Hassloch en een lekker ontbijtje (croissants met worst! Goede ideeën hebben ze soms in Duitsland) reden we rond 9 uur de parking op. Daar stonden helemaal vooraan al wat auto's met Nederlandse kentekens. Gezellig, de eerste pretpark.clubbers waren er al! Een half uurtje later waren de laatste mensen er ook en konden we het park in. Vlak voor de gewone bezoekers het entreegebied in mochten, werden wij al via een zijdeur naar binnen geloodst. En waar de rest achter een touwtje nog even moest wachten, mochten wij al het park in.
Op naar 100% Wolf! Een nieuwe familieachtbaan. Nog even met z'n veertigen op de foto en daarna hup de achtbaan in. Er werden direct twee treinen ingezet, top! Je kon naar hartenlust uittesten waar deze nou het leukste is. Want leuk is hij zeker! Echt een mooie aanvulling op de banen die het park al had. Het past heel goed. Ik vond hem voorin het beste, dan heb je het meeste snelheidsgevoel en kom je het hoogst bij het boomerang-deel.
Na een half uurtje ging het park open en gingen wij de rest van het park verkennen. In een notendop wat attracties die me bij zijn gebleven: Sky Scream viel mee (al vond ik 1 rit wel genoeg), EGF is en blijft een monster, de boomstammetjes waren nat, de rapid ook, de zon was warm dus die natheid was niet erg, de zweefmolen draait opvallend genoeg de andere kant op ten opzichte van bijna alle andere zweefmolens en ziet er leuk uit. Het kindergebied van Heidi vond ik een verrassing: Tabaluga is voor zo'n kiddie verrassend volwassen, er was meer aankleding dan gedacht, de elfjes-molen bleek ook te kunnen schommelen en de algehele sfeer was hier fijn. Mayaland lag er ook prima bij. De nieuwe Smurfen-darkride vond ik niet mega spectaculair, deed wat hij moest doen, en de verstopte Boemba en Plop waren reden voor een tweede ritje.
Eten en drinken: het was warm, heel warm. Dus extra fijn dat er mega veel toiletten in dit park zijn met koud water uit de kraan. Geen vanzelfsprekendheid in Duitsland. Wel vanzelfsprekend in Duitsland: broodjes worst. Getest en goedgekeurd! Vijf euro voor een broodje bratwurst vond ik een acceptabele prijs, niet passend bij het imago van het eten in Plopsaland. Mooie meevaller.
Ons diner was in restaurant Pfalzgraf en na wat kleine opstartissues met ingewikkelde vouchers was dit ook een meevaller. Ik was verrast over het lekkere en vele eten (schnitzel, woehoe) dat we aangeboden kregen. Goed gedaan, Plopsa! Prijs-kwaliteit van het eten vond ik dus echt goed.
Betaald drinken was dan weer een ander ding. 's Avonds wilden we chillen met een cocktail bij de beachbar. Het geluid van de dj stond veel te hard, maar goed, dat hoort er misschien bij. Wat er niet bij kan horen: de manier waarop het personeel hier moest werken. Vijf mensen achter de bar die vooral apathisch voor zich uit keken... en ik begreep het. Er was geen ventilator, het was snikheet, en wel heel veel wespen. En een lange rij, voor de ene kassa die open leek. Met Nederlandse brutaliteit zijn we maar even gaan vragen of het meisje dat glazig voor zich uit stond te staren bij de andere kassa misschien ook bestellingen aannam: jazeker! Dus toen waren er twee kassa's. Hielp niet echt, want het personeel liep elkaar nu in de weg. Jeukende vingers om hier de scepter te gaan zwaaien. Dan weet ik zeker dat de omzet verviervoudigt, want daar hoef je niet zoveel voor te doen. De cocktail was overigens zeker geen elf euro waard. Dit kan beter Plopsa, beter voor bezoekers maar vooral ook voor je personeel, want hun arbeidsvoorwaarden waren bedroevend. Nog zo'n makkelijke mogelijkheid voor meer omzet: je winkel niet dichtgooien na de eindshow maar nog even open houden. Had Plopsa honderden euro's opgeleverd. Maar ja, dan moet je dat wel willen...
Maar nu lijk ik heel negatief maar dat ben ik helemaal niet. We hadden namelijk echt een topdag. Ik noem nog even een keer Expedition G-Force. Alleen al voor de laatste rit die we maakten, rond zonsondergang... De airtime, het uitzicht, het snelheidsgevoel... wauw.
Zomeravond was het, daarom was het park zo super lang open. De vuurshow die drie keer werd opgevoerd was prima. Jammer dat in Wicki-land de muziek niet helemaal handig opgesteld stond, want dat klonk best sfeervol toen we langs liepen. De kinderdisco was een groot succes bij de doelgroep. Al met al dus een geslaagde avond. De eindshow was daarvan een perfecte afsluiter: wat werden we positief verrast! Veel meer en mooier vuurwerk dan gedacht, toffe lasers, en ook nog verrassingacts als een zangeres en iemand in een glitterpak die een poging deed tot kunstjes in een koord. Heel erg leuk, de sfeer zat er ook lekker in.
Ik heb een fantastische dag gehad en dat kwam ook wel door de fijne mensen die er waren. Leuke groep, jullie zijn leuke mensen! Ik heb goede gesprekken gevoerd, enorm gelachen, genoten van de gezelligheid. Bijzonder dank aan mijn directe gezelschap en natuurlijk aan pretpark.club voor de organisatie.
Ik sta nu te tollen van vermoeidheid dus mijn foto's komen later, maar ik wilde mijn enthousiasme al graag delen. Was je er niet bij? Dan heb je een top meet-up gemist!
En was je er wel? Kom dan maar door met meer verhalen en vooral ook foto's!
PS: na afloop is er nog gezwommen, sterren gekeken in een hangmat, hebben we het ISS gezien en vandaag gingen we op Bassie & Adriaan-bedevaart en nog meer schnitzel eten. Had ik al gezegd dat dit een topweekend was? Wanneer kan ik weer?