Coasterfrenzy Ik weet niet of koppig het juiste woord is, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je precies bedoelt en waar je het op baseerd. Heb je wellicht wat meer hierover?
Heel eerlijk: het is vooral onderbuikgevoel, met name gevoed door deze video. Eigenzinnig is misschien een beter woord, maar ik gebruikte koppig, omdat ja, ik dus het idee heb dat de eigenzinnigheid het project meer tegenwerkt dan impulsen geeft.
Het is voornamelijk het segment waarbij heel de planning als post-its op zijn bureau ligt en Van der Most vertelt dat een laptop helemaal niet werkt. Tel daarbij op dat dit park nog steeds geen website heeft en ik krijg de indruk dat Van der Most het simpelweg niet nodig vindt om digitaal aanwezig te zijn. 30 tot 20 jaar geleden kwam je nog weg met mond-op-mondreclames en advertenties in tijdschriften. In de huidige tijd heb je tenminste een website nodig, maar je moet vooral aanwezig zijn op sociale media: dát is de sleutel tot snelle bekendheid bij het grote publiek. Ik zie Van der Most het hele digitale aspect vanuit principe negeren en dat gaat dit park echt pijn doen.
Daarnaast heeft dit pretparkje duidelijke overeenkomsten met Speelstad Oranje. Zelf vind ik dit enorm toffe concepten, allemaal attracties in een oude fabriekshal, maar kijkend naar het stille lot dat Speelstad Oranje is gestorven, kan ik me voorstellen dat de gemiddelde Nederlander daar over de jaren anders over is gaan denken.