Meint Er zijn wellicht manieren te verzinnen om de zaken die jij noemt in een goed concept samen te voegen. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles waar je die dingen in samenvoegt ook meteen een goed concept is. Daar komen nog andere dingen bij kijken om er een logisch (en hopelijk rendabel) geheel van te maken. Dat mis ik hierbij.
Eén van de vele voorbeelden waarom dit, naar mijn mening, een slecht concept is: Het starte als Speelstad Rotterdam, vervolgens werd het Attractiepark Rotterdam. En nu is het Tivoli Rotterdam. Speelstad en Attractiepark zijn 2 heel verschillende dingen, met verschillende doelgroepen en verwachtingen. Is het nu nog steeds een attractiepark (zoals het jarenlang in de markt is gezet)? Of is dit een soort Entertainment centre met attracties erbij? Ik vermoed dat laatste, maar ook dat is weer iets anders dan Speelstad of Attractiepark. En als het het laatste is dan vraag ik mij af of attracties centraal moeten staan bij een Entertainment centre?
Als je een goed concept bedenkt (en uitwerkt) dan zijn dit soort zaken vanaf de eerste aankondiging glashelder.
Coasterfrenzy
In de reportages zijn dingen (Decors, poppen, aankleding, schiettentje) te zien die wat mij betreft hier op hun plek waren toen het nog een verbrandingsoven was. Die waren 10 jaar geleden al verouderd. Dan heb je ook nog een onsamenhangend geheel (Logisch als je 2de hands dingen gaat samenvoegen) en zie je ook nog een hoop grijze massa. Niet echt uitnodigend wat mij betreft.