Sommige van die tips zijn wel wat verouderd intussen. Universal Studios Japan heeft veel Express Pass-bundels met voorkruipopties. Duur, maar als je eens in je leven gaat wel de moeite waard met de drukte en wachttijden daar. Ze gaan normaal een maand van tevoren in de verkoop, tickets en Express Pass kopen via platform Klook is makkelijk.
Klook heeft ook tickets voor Tokyo Disney. Gratis Fastpass is hier geloof ik niet meer, wel Premier Access: betaalde voorkruippassen per attractie, die je koopt via de app van het resort.
Je vroeg naar restaurants in de parken, hier wat tips, vaak met leuke combi van goed eten en thema. Overal geldt: Lunch en dineer vooral heel vroeg of laat om rijen te vermijden, of probeer mobile ordering.
Universal: beste eten bij The Three Broomsticks (Harry Potter), bij Kinopio’s Cafe (Nintendo World) is vooral het thema leuk.
Tokyo Disneyland: Queen of Hearts Banquett Hall (bij Small World) en Grandma’s Sara’s Kitchen (bij Splash Mountain) top qua thema en eten. Wil je voor een buffet gaan, dan Christal Palace.
Tokyo DisneySea: Vulcania in Mysterious Island is onze favoriet, met goed Chinees eten binnenin de vulkaan… Prima Indiase curry en tandoori bij Casbah Food Court (Arabian Coast). Zambini Brothers heeft goede pizza’s. Chique en prijzig eten kan bij Magellan’s, al ben ik daar zelf nooit geweest. Ik weet ook nog niet hoe goed de horeca in Fantasy Springs is, mijn laatste bezoek was vlak voor de opening ervan.
Porties zijn niet supergroot, dus snack je een ongeluk met alle soorten popcorn die er zijn, de curry popcorn voorop.