Jazeker!
Ik ben nog nooit daar aan de Canadese zijde geweest, maar wel Seattle. De Space Needle was uiteraard letterlijk het hoogtepunt, maar ik vond veruit het Museum of Pop Culture (MOPOP) het tofste in de stad. Het museum bevat verschillende tentoonstellingen over muziek, films, games en meer. Toen ik er was, was er een toffe tentoonstelling over het werk van Jim Henson (de bedenker van de Muppets), maar die zal anno 2026 vast al vervangen zijn.
Vanaf Everett (ten noorden van Seattle) kan je een boottocht nemen om orca's te spotten. Dat vond ik zelf ook erg gaaf. Waar ik toentertijd niet geweest ben, was Wild Waves Theme & Water Park (stukje ten zuiden an Seattle). Dat park sluit aan het einde van het jaar. Het schijnt niet het beste park te zijn, maar wellicht dat je het met het oog op de sluiting toch nog mee wilt pakken.
In Vancouver vind je uiteraard Playland, maar ook FlyOver Canada, een stand-alone flying theatre die je meeneemt over de Canadese landschappen.
Voor de rest kun je er in de omgeving mooie natuur bekijken, zoals Mount Rainer. En als je de tijd hebt kan ik ook Silverwood Theme Park aanraden, maar dat is 5 uur een andere kant (oosten) op rijden als dat je nu plant.
Succes en veel plezier!