bogtrotter aan de andere kant ligt de wachtrij echter vlak naast een (sorry) vrij sfeerloze speeltuin...
Zeg dat je de Efteling niet snapt zonder te zeggen dat je de Efteling niet snapt.
Ik heb het al vaker aangehaald: immersieve themagebieden vol details vind je overal ter wereld. Het zijn de stukken park die sfeer uitstralen door hun eenvoud die de Efteling tot de Efteling maken. Speeltuin Kindervreugd is daar een schoolvoorbeeld van. Geen geforceerde thema's en schreeuwende kleuren, maar een klassieke speeltuin met ingetogen decoraties tussen de bomen: Kindervreugd is een stukje oer-Efteling.
bogtrotter ...dus qua immersie doet het heus niet zo'n afbreuk dat er nu aan de andere kant een attractie IETS dichterbij komt te staan.
Bwoah, ik vond Villa Volta er een stuk imposanter en immersiever uitzien toen er bomen aan beide kanten stonden. En ik denk dat Ravenring ook beter bij Raveleijn aan had gesloten als de bomenrij tussen Raveleijn en Villa Volta was blijven staan. Voor het eerst in Efteling-geschiedenis gaan we nu zien dat er twee attracties met clashende thema's direct en zonder afscheiding naast elkaar komen te staan. De nieuwe bomen zullen wel groeien, maar ik bereid me voor op eerst vijftien jaar aan visuele herrie.