Hallo,
in april, bij de start van het seizoen, ben ik twee dagen in Energylandia geweest. Dat was meer dan genoeg. Ik raad ten zeerste aan om je te concentreren op de goede en interessante attracties. De lijst van @Njit vind ik goed. Je kunt daar nog de mijntrein Choko Chip Creek en de Speed Water Coaster aan toevoegen. Ik heb enorm genoten van Abussys, vooral van de tweede launch. De launch van Formula vond ik een beetje saai. Zadra en Hyperion zijn natuurlijk Highlights.
Ga ’s ochtends zeker snel naar Zadra. In de eerste 30-60 minuten is er een poort open voor herhalingsritten. Op de terugweg, als je langs de kluisjes komt, ga je achter de kluisjes-rij meteen linksaf. Dat bespaart veel tijd, want de wachtrij bij Zadra is extreem lang. De kluisarmband (voor het hele park) kun je ook bij de Zadra-kluisjes kopen. Of, nog beter, vóór de opening bij de hoofdkassa’s.
Hyperion ligt bij de ingang en is ’s ochtends druk.
Anaconda is een mooie waterattractie met minimale thematisering. Grotto Expedition is helemaal niet gethematiseerd en tijdverspilling.
Ik ben niet in de Mayan geweest; in Walibi Flevo en Movie Park hebben ze dezelfde achtbaan met praktisch hetzelfde layout.
Let op: er is geen Coca-Cola, alleen Pepsi in Energylandia.
Ik vond Legendia veel mooier dan veel mensen zeggen, en de grote, historische vliegtuigcarrousel is uniek. De attracties waren helaas gesloten; het seizoen begon pas in mei.
Ons hotel lag in Katowice, waar je ook een ruime keuze aan restaurants hebt. In Zator is er bijna niets. Met de Energylandia-shuttle kom je gemakkelijk bij het park. Vanuit Krakau kun je ook goed met de trein naar Zator reizen (vanuit Katowice is dat lastig).