We zijn deze meivakantie een week in Noord Duitsland neergestreken, specifiek slapen we een week in een huisje op het Landal Hansa-Park Resort am Meer. Dit bungalow park is in samenwerking met het Hamburgse SARCON Ferienparks in 2007 geopend, dat werd echter al gauw door Roompot overgenomen en inmiddels is het door de fusie met Landal een Landal park geworden.

Het is een fijn en rustig gelegen park tussen het pretpark zelf en het strand van de Oostzee kust in. Er was tot 2020 zelfs een eigen ingang maar helaas is dat niet meer.
We starten de ochtend daarom met een wandeling van 10 minuten naar de hoofdingang, waar zich zo rond 9:45 een kleine rij voor de ingang staat. De hoop dat het deze maandag na een lang en druk (1 mei) feestdagweekend lekker rustig gaat zijn lijkt te gaan uitkomen.
Exact om 10:00 kunnen we naar binnen, we stoppen snel 1 van de rugtassen in de lockerruimte welke zich in de supermooie kelder van het servicecenter rechts van de ingang bevind.
Eerste stop; Flucht von Novgorod, want Thijs vind het toch wel even spannend om direct naar de grote topper Der Schwur des Kärnan te gaan. Met 2 ritjes (ondanks de verwachte rust wel 2 treinen op de baan) zitten we front seat en genieten we van deze toffe Gerslauer. De setting en muziek kon ik na ons laatste bezoek al erg waarderen (een meeting lang geleden (in het openingsjaar?)) en dat doet het samen met die briljante launch nog steeds. De baan heeft zijn Eurofighter tikken maar is nergens echt onprettig, al blijft die verticale lift geen pretje.
Het doolhof in de uitgang waren we compleet vergeten en was wederom een leuke verrassing!
We kopen de onride foto, omdat die van de meeting al jaren tof thuis hangt en het leuk is de verrassende kopjes van de kinderen door de drop en launch er nu ook op te hebben.

Hierna is het toch tijd voor Der Schwur des Kärnan. Ik weet me van de eerste verslagen nog het bijzondere systeem voor keuze van de rij waarin je terecht komt te herinneren en ook de vrije val tijdens de verticale lift achteruit.
Om de kinderen niet te erg negatief te verrassen heb ik dit dan ook maar verklapt. Gezien Thijs net als ik geen fan is van verticale lifthills is het voor hem echt even slikken maar we gaan het gewoon proberen.
Ook hier hebben we geen wachttijd, we komen vervolgens in rij drie terecht en ondergaan maar eens die grote hoge toren.
De lift is helaas net zo oncomfortabel als verwacht, en de verticale val is spannend maar ook niet heel bijzonder. Al met al duurt het mij allemaal te lang hierdoor, ram me maar liever gewoon zo snel mogelijk omhoog.
De drop van 67 meter maakt echter heel veel goed, de baan die volgt dan weer wat minder.
Kärnan is een powermachine, maar geeft helaas ook best een ruwe rit weg. Daarnaast zit de trein gewoon niet zo lekker op de bovenbenen, en kent hij daarmee wat pijnlijke richtingswisselingen.
Zeker geen materiaal voor veel rerides voor ons. Maar zeker tof hem te doen.

Gelukkig gaat de rest van de dag heel voortvarend. Zoals gehoopt is het heerlijk rustig in Hansa-Park maar toch draaien de attracties met voldoende capaciteit en de meeste horeca is gewoon open. Bijna nergens hoeven we te wachten, heerlijk!
We werken de rest van de dag een voor een de attracties af en worden nog ontzettend nat in de waterattracties. Gelukkig schijnt de zon en zijn we zo droog.

Richting de middag komen we uit bij Highlander. De hoogste vrije val toren ter wereld, een val van maar liefst meer dan 100 meter!
Iris en Francis gaan eerst maar later durven Thijs en ik ook.
Het is een gigantische hoogte, prachtig uitzicht natuurlijk, maar gelukkig is de val heel fijn en comfortabel! De kinderen doen er gelijk nog een paar!

Uiteindelijk blijven we tot sluiting in het park, we genieten echt van een heerlijke dag in dit ontzettend leuke, sfeervolle park. Gelukkig hebben we een tweedagenkaart zodat we later in de week nog een keer kunnen.
We sluiten de dag af in het huisje met een soepje en broodjes speklap en worst van de BBQ.
Rond 22:30 is het voor iedereen bedtijd, de wekker gaat morgen (dinsdag 5-5) vroeg want we willen rond 06:30 in de auto richting Hamburg zitten.
Miniatur Wunderland staat op de planning en daar willen we graag om 08:30 bij opening zijn.
Maar daarover snel meer in een los verslag!