Ik kreeg net een mail van walibi als abonnementhouder dat bright nights geen deel meer is van het abonnement en dat ik daar voor in de plaats 2 tickets voor vrienden kreeg. Ik was wel benieuwd wat daar de reden voor was, dus ik heb even op de website van walibi gezocht en vond deze pagina:
https://www.walibi.nl/brightnights/nl
Een kleine snippet van de pagina:
Er is besloten om het winterevenement Bright Nights niet langer voort te zetten. De editie van afgelopen jaar was de laatste. Walibi Holland is trots op wat met Bright Nights is neergezet, maar de beperkte openingsperiode in de kerstvakantie en de grote afhankelijkheid van onvoorspelbare winterse weersomstandigheden maken het lastig om structureel de gewenste kwaliteit en beleving te garanderen.
EDIT: Ik zie dat looopings ook een artikel op hun website hierover heeft staan.
EDIT 2: Er is ook een artikel op looopings waarbij de spooky days en fright nights op gescheiden dagen gehouden worden vanaf nu. Het lijkt er op dat het verdwijnen van Bright Nights dus deel is van een grotere ontwikkeling binnen walibi qua evenementen. Op zich positief dat ze die dagen scheiden, want ik heb niks met fright nights, maar een dagje walibi in de herfst zeg ik geen nee tegen. 🙂