SpaceAce De meeste scholen hebben 4 en 5 mei (dit jaar) ook als vrije dagen...
Het wisselt enorm. De meivakantie heeft een verplichte week, dat is dit jaar die van za 25-4 t/m zo 3-5.
Veel scholen gebben de tweede week ervoor geplakt waardoor nu al veel kinderen vrij zijn, maar er zijn ook scholen die de week erna plakken maar dat zijn er vaak minder. Onze school doet dat wel en onze ervaring is dat het echt overal wel rustiger is die tweede week (za 2-5 t/m zo 10-5).
Gezien 5-5 dit jaar geen lustrumjaar is, vraag ik me af of veel scholen die twee dagen aan de twee weken vakantie geplakt hebben? De druktekalender van de Efteling geeft ze ook als minder druk aan.
Ik denk dat het de betere opties zijn, al zal het nog steeds niet rustig zijn maar de Efteling heeft zijn wachttijden goed op orde.
Jarenlang onze vaste prik om pretparken te bezoeken en de vlieger van een rustig park ging vaak op, maar eerlijk gezegd ook heel vaak toch een tegenvaller dat parken druk zijn.
Het zal er om wedijveren met 4/5 mei welke drukker is denk ik…
Het lijken me wel voor de komende weken de drie beste opties.
Voor mijn gevoel willen zaterdagen ook nog wel eens meevallen in deze periode omdat alle sportcompetities er nog zijn, al ligt dat deels ook plat in de vakanties.
Zat. 9 mei zou je nog kunnen gokken.