In het persbericht wordt ook The illusionists benoemd, dus laat ik daar als liefhebber van de goochelkunst wat extra duiding aan geven. 😃
Hans zelf behoeft geen uitleg, het betere werk met illusies en nog steeds is Hans de Fastest Illusionists on the planet.
Niels Houtepen - een zeer toffe mentalist die veel onverklaarbare zaken met het brein doet zeg maar.
Geen kisten en kasten werk, maar mentale magie van het hoogste nivo.
Zippo Guo - een manipulator die vele nationale en internationale prijzen in de wacht heeft gesleept, als hij de acts doet die ik vermoed dan zal je aangenaam verrast worden.
Ryan Hayashi - jaren geleden in Nederland bekend geraakt door tot twee keer toe mee te doen met het programma De Nieuwe Uri Geller, waarbij hij met zijn tweede deelname heel Nederland in zijn greep had als het personage " The Mask" en vooral met de gevaarlijke trucs (jazeker er zijn trucs die zijn zeker gevaarlijk) in de show staat.
Dan Stevens - een klassieke goochelaar in een fris en nieuw jasje, met een mooi ringenspel of touw-routine.
Scott & Muriel, oh deze zijn echt mijn favorieten, twee illusionisten die het vak van komisch goochelen tot in de puntjes beheersen en Grand Prix* winnaar zijn op het wereldkampioenschap voor goochelaars wat in hun categorie zeer bijzonder te noemen is.
Dit gaat echt een show worden die je als liefhebber van goochelen en magie gezien moet hebben wat mij betreft, hier staan een groep artiesten in van serieus wereldklasse van over de gehele wereld.
*De Grand Prix winnen op het wereldkampioenschap voor goochelaars.
Elke 3 jaar sinds de jaren 50 wordt er door The Fédération Internationale des Sociétés Magiques oftewel FISM het wereldkampioenschap georganiseerd.
Een wereldwijd groot evenement waar elke editie veel goochelaars op afkomen.
Tijdens dit evenement is er ook een prestigieuze wedstrijd die voor goochelaars vergelijkbaar is met het winnen van de Olympische spelen.
Goochelaars strijden hier in diverse categorieën voor een vakjury die de deelnemers beoordeelt op diverse punten en degene met de hoogste punten in hun categorie mogen zichzelf wereldkampioen noemen.
Dan is er nog de Grand Prix en die gaat naar de deelnemer met het hoogste puntenaantal van allemaal.
Meestal gaat deze prijs naar een manipulator of een illusionist, maar om dit te behalen in de categorie Comedy Magic is uniek te noemen omdat deze categorie naast manipulatie eigenlijk de moeilijkste categorie is van allemaal.
Kijk gerust eens voor de aardigheid voor alle details rondom dit wereldkampioenschap op www.fism.org