Had zelf een vleermuis in een spouw zitten. Ze hebben grofweg een maand geleden iets geplaatst waardoor zo'n vleermuis niet meer terug kan de spouw in, maar meteen ook een "hokje" waar deze alsnog kan verblijven als nieuwe woonplaats. Dat hangt gewoon aan de muur, maar dat zal voor de Efteling geen optie zijn aangezien het hele gebouw weg gaat.
Enerzijds zit je met een winterslaap van die beesten (waar ze nu uit komen) anderzijds zit je met het broedseizoen (Dat in April weer begint). Dus de tijdspanne waarbinnen je ze kunt "verjagen" is redelijk klein. Maar: Daarvoor hoef je het gebouw dus niet te sluiten. In principe zouden vleermuizen na midden maart weg moeten zijn. Dat is vandaag.
Michael Als men ook nog onderzoek wilt uitvoeren in het gebied dan klinkt zeven maanden voor ze gaan slopen misschien als ver weg, maar die tijd vliegt voorbij.
7 maanden lijkt me voor een onderzoek erg lang. Als ik hier iets wil (ver)bouwen moet er ook zo'n onderzoek komen en het langste gedeelte daarvan is gewoonweg de wachttijd voordat er eens iemand kan komen. En dat is dan ALS je al moet wachten op een onderzoek, want aardig wat gebieden zijn al in kaart gebracht. Het zou me sterk lijken als een bedrijf als de Efteling niet exact alles al in kaart heeft voordat ze überhaupt aan een project beginnen.
Sterker nog: De vergunning word simpelweg niet afgegeven voordat een onderzoek is afgerond (althans: Hier niet en het lijkt me sterk dat dit iets is wat per gemeente verschilt). En volgens mij is de vergunning al afgegeven.
Ik denk dus dat ze zo lang wachten met de sloop omdat er inderdaad nog iets is dat gedaan moet worden en wat met winterslaap en/of broedseizoen te maken heeft. Ze zullen nog wel stappen moeten zetten om er voor te zorgen dat enig dier veilig verjaagd word. En dat lijkt me een goed iets.