Progress Ik weet niet hoor.
Ze onderhouden natuurlijk behoorlijk goed en ze verdienen zeker het nodige respect ervoor dat ze dingen afbreken en weer terug opbouwen. Dat is een flinke investering terwijl je het ding niet als nieuw kunt verkopen. Weinig parken zouden die investering durven doen.
MAAR..
Alles wat op die manier behandeld word verliest tóch elke keer weer een stukje van zijn charmes en identiteit. Sprookjes die net wat minder schots-en-scheef zijn.. Een python die geen bloembakken op zijn supports meer heeft.. het zijn vaak maar kleine details, maar het zijn net die details die het uniek maakten en die de charmes van het park bepalen.
Dit heb ik al vaker geschreven: Veel gasten (GP) merken het misschien niet eens bewust, maar onderbewust maken die kleine details wel een flink verschil.
Eigenlijk zou ik wel eens nieuwsgierig zijn naar een onderzoek waarbij je foto's van vroeger en van nu laat zien en mensen laat aanwijzen welke ze het mooiste vinden. En daarna vragen waarom. Ik durf te wedden dat velen de oude mooier vinden, maar niet echt goed kunnen uitleggen waarom.