Winter Efteling opent met twee nieuwe attracties
Zo'n bandenglijbaan als in Phantasialand (hebben ze hem nog) is toch ook eigenlijk een must have.
Daarnaast omhelst de Nederlandse winterse traditie ook net wat meer dan alleen Unox.
Vele parken puilen uit in het naseizoen. Halloween lokt veel mensen en lijkt met het jaar populairder te worden. In Kaatsheuvel lijkt het deze weken relatief rustig. De Efteling deelt dit jaar zelfs gratis kaarten uit aan Efteling medewerkers ... zien ze daar niet dat het park iets mist in deze periode?! Iets dat mensen trekt?!
Het winterseizoen wordt ook met het jaar schraler. Elk jaar weer hetzelfde feestje, maar dan net iets minder. Op een gegeven moment moeten ze dat toch ook in de bezoekersaantallen merken?
Frank Op een gegeven moment moeten ze dat toch ook in de bezoekersaantallen merken?
Aan de ene kant zou je zeggen dat ze het merken gezien de kortingsacties voor het naseizoen. Die zijn eigenlijk vrij ongebruikelijk, aan de andere kant is een Disney in Parijs toch wel t voorbeeld van hoe een matige versie van je product kan neerzetten en gasten "toch wel blijven komen"
Tonnie Elke medewerker mag 50 x 30 Procent weggeven. Beetje bizar toch?
Eftelflags
Precies.
En dan was er pas al een vrij brede 20% kortingsactie.
dat hebben we lang niet gezien bij de Efteling.
Dus dat geeft toch wel vraagtekens.
Relatief rustig? Dat viel dit weekend toch wel mee hoor. Zo ging de wachttijd van Droomvlucht enkel in de avond onder het halfuur. Rustig kan je dat niet noemen. Of een Halloween event meer bezoekers zou trekken, betwijfel ik. Mensen associeren het merk Efteling niet met enge scares.
Tim Of een Halloween event meer bezoekers zou trekken, betwijfel ik. Mensen associeren het merk Efteling niet met enge scares.
Bij Halloween in de Efteling denk ik meer aan een manier zoals Europa-Park (overdag) en Disneyland dit doen: happy Halloween voor de hele familie. Laat alle slechteriken door het Sprookjesbos lopen, Ijzige Ijsbrand terug bij het Spookslot, in Ruigrijk een "scarezone" met een enge Willem van der Decken, bij Droomvlucht wat trollen buiten en bij Villa Volta kun je de videomapping techniek gebruiken die toch al 10 jaar uitgemolken wordt in de winter.
Tim Mensen associeren het merk Efteling niet met enge scares.
Precies, maar er is zo veel meer uit Halloween te halen dan enge scare zones opzetten.
Daarnaast hebben allerhande sprookjes wel een "enge" inslag en "enge" figuren, waarbij je perfect passend dingen kan doen met oa Heks en Wolf, een Eftelings Halloween zou in mijn ogen echt goed kunnen uitpakken.
Valt dat wel te combineren met de voorbereidingen van de Winter Efteling? Daar zijn ze immers nu al mee bezig. Is Winter Efteling niet juist waar ze op rekenen om bezoekers te trekken? De meeste andere parken gaan na Halloween immers dicht.
Njit gooi ook nog een lading pompoenen in het park
Hoewel ik EuropaPark met Halloween echt heel sfeervol vind is het niet enkel en alleen een kwestie van 180.000 pompoenen je park ingooien en je hebt een halloween event. EP komt ermee weg omdat die toch al een allegaartje van zooi en stijlen zijn. Maar van mij hoeft de Efteling niet mee te gaan in de hype van Halloween, ik zou ook niet weten hoe dat op een stijlvolle wijze in het park zou passen.
Ik heb de drukte in de Efteling de laatste weken niet echt bekeken, was het ook zo rustig in het park? Als ik snel de dagrapporten zie op Eftelstats.nl dan lijkt het mij een normale drukte deze herfst. Overigens vind ik de give-away en strooien met korting acties ook opvallend. In Themetalk werd fact free gesuggereerd dat de bezoekersaantallen tegenvallen en ik neig daar wel in mee te gaan. Of de Efteling zoekt naar nieuwe verkoopkanalen om korting te verspreiden en overweegt bijvoorbeeld te stoppen met de AH actie.
Voor zo'n personeelsactie zijn natuurlijk meerdere redenen te bedenken, los van het opvijzelen van tegenvallende bezoekersaantallen. Een paar jaar terug had de Efteling de Klaas Vaak dagen in de herfstvakantie, dat vond ik wel een leuk iets. Vergeet niet dat de openingstijden verruimt zijn in de herfstvakantie.
Naast het attractie- en entertainment aanbod heeft de Efteling op hun Blog vandaag ook bekend gemaakt welke speciale lekkernijen deze winter verkrijgbaar zullen zijn in het park. Leuk om te lezen dat men bij het Diorama ook weer een horeca punt inricht, dat is sinds het (magnetron) pannenkoeken buffet niet meer geweest geloof ik.
Nieuwe zoete Winter Efteling-specials
Zet deze zoetigheden maar op je wish-list voor je dagje Winter Efteling. Van een warme appelbol tot verse stroopwafel en van winterspin tot koeken op een stokje. Bekijk het nieuwe assortiment!
Maak je eigen koek op een stokje
Trakteer jezelf op smaakvolle koeken op een stokje (€ 2,85). Je kiest zelf de chocodip voor je koek: karamel zeezout of melkchocolade. En daarna de topping. Wil je daar pindakrokant, mini choco’s of marshmallows op? Je vindt de koeken op stok bij In den Hoorn des Overvloeds, bij het Vreugdevuur in Ruigrijk en bij het Vreugdevuur op het Carnaval Festival Plein.
Appelbol met vanillesaus
De appelbol met vanillesaus wordt warm geserveerd bij Restaurant Panorama en de 1e klas wachtruimte in Station de Oost (€ 2,85).
Fruitig tussendoortje met een zoete twist
Goed nieuws: horecapunt Kogeloog, tegenover Langnek, is ook geopend in de Winter Efteling. Niet met ijsspecialiteiten, maar met verschillende soorten warme dranken en zoete tussendoortjes. Zeker het proberen waard zijn de spiesen (€ 2,50) van banaan, appel of ananas óf marshmallows gedipt in melkchocolade of witte chocolade.
Wafel op een stokje
Wie Langlaufbaan 't Hijgend Hert heeft afgelegd is wel toe aan een lekker tussendoortje. Aan de overkant, bij horecapunt De Flierefluiter, zijn heerlijke wafels op een stokje verkrijgbaar (€2,30). Handig, je kunt je handschoenen dus gewoon aanhouden.
Warme wafels met appelcompote
Deze winter verkoopt Suykerbuyk weer de ultieme winterklassieker: warme wafel met vanille-ijs, warme appelcompote, krenten, kaneelsuiker en slagroom (€ 5,10).
Verse stoopwafels
Op het Steenbok Plein ruikt het naar warme stroopwafels. In het chalet bij het Vreugdevuur worden ze ter plekke voor je bereid (€ 1,80).
Lichtgevende suikerspin
Na het succes van de winterspin vorig jaar, mag deze niet ontbreken tijdens de Winter Efteling. De twinkelende glitter suikerspin op een magisch stokje is alléén verkrijgbaar bij het Seylend fregat en het Suykerhuys (€ 3,50).
Shortcakes en donuts bij Diorama
Tijdens de Winter Efteling kun je bij het Diorama lekker zitten met een warm winters drankje en een aantal lekkernijen. Niet alleen hartige snacks als een kaas- of worstenbroodje, maar ook lekkere zoete appelflappen, donuts en shortcakes!
Met andere woorden: ben je een zoetekauw dan is de Efteling deze winter the place to be voor jou!
Ja inderdaad! Een lekker warme hartige snack naast de bekende Unox worst had niet misstaan!
Veel zoets idd!
Maar wat fijn dat de horeca in het warme en overdekte Diorama weer terug op de kaart staat!