Ik heb Magicaluna inmiddels ook een keer bekeken en wat mij betreft is het een prima show voor in de Efteling.
Het verhaal van een persoon die op groeit en zich te oud voelt voor sprookjes en fantasie is voor iedereen wel herkenbaar. En het speelgoed dat dan tot leven komt om in te laten zien dat ze niet aan leeftijd gebonden zijn heeft wat moois. Waar het voor mij alleen rammelt is dat nadat het allemaal weer goed is tussen Luna en het speelgoed (de scene waarbij ze op het bed rond zeeft), het speelgoed besluit haar toch nog even op te sluiten in een plastic bal om haar in de fik te steken. Die truc zit op de verkeerde plek in het verhaal.
Sowieso vind ik dat eigenlijk maar een rare truc. Want los van de onaangename geur en dampen die dat geeft (zal vast over nagedacht zijn) vind ik het bijzonder dat je een truc opvoert die standaard moet eindigen met een brandblusser. Een brandblusser waarna we zelfs nog wat zagen nabranden rondom de bal, dat voelt dan toch ergens wat onveilig.
Maar dat gezegd hebbende, de andere trucs die worden gedaan zijn tof en volgen elkaar in rap tempo op zonder dode momenten. Ook de muziek vind ik een leuke vondst met de wat hippere versie van een bestaande Efteling melodie. Eigenlijk is het jammer dat dit straks weer moet verdwijnen als Raveleijn heropend. Van mij mag deze show best wat langer blijven, niks mis met meerdere grote shows in het park.