Michael Inderdaad, we mogen fantaseren toch?
Om nog even terug te komen op wat je plaatste Michael. Ook ik kijk af en toe op de website van Jeroen twee. Daar wordt ook lekker gespeculeerd en soms kloppen de speculaties. En daar kwam ik de speculatie tegen over het verdwijnen/aanpassen Fata Morgana/ hetontwikkeling van dit gebied.
Wat als inderdaad Efteling volgens de speculaties 200 miljoen Euro investeerd in een herontwikkeling van het Fata Morgana gebied en het LEM terrein? Het is inderdaad geen gek idee om op het huidige gebouw van Fata Morgana een hotel te bouwen. Zoals je op de foto gemarkeerd hebt, doortrekken richting Efteling Theater. Daaronder wat horeca punten met terrassen zodat die kant ook aantrekkelijk wordt om Aquanura te zien. Er gebeurd aan die kant weinig tot niets. Er staan amper toeschouwers aan die kant.
Fata Morgana kan een zoveel mooier paleis worden en met een mooiere skyline vanaf het Eiland. En laten ze het LEM terrein ontwikkelen tot een entertainment gebied, gericht op shows, dinnershows, congressen, evenementen, bios, straattheater etc. Ik zie nog steeds een circus thema voor me ten midden van een dorpskern.
EDIT: Misschien was het Fata Morgana gebeuren al genoemd in dit topic, maar er staan inmiddels zo ontzettend veel berichten in. Misschien heb ik er overheen gelezen. Uiteindelijk had ik in dit topic ook over de Burcht gesproken met een link erin. Daar lijkt ook overheen gelezen te zijn.