Meelworm Ik snap niet waarom je vandaan haalt dat goed gethematiseerde thrillcoasters geen volk aantrekken. Daarnaast heeft walibi Flevoland er geeneen, en zou ik ride to happieness hier ook niet onder bestempellen.
Walt Disney World laat nu juist zien dat er echt wel vraag naar is. Die hebben in de afgelopen jaren Tron en Guardians of the Galaxy neergezet, beide goed gethematiseerde thrillrides. Beide zijn inmens populair, terwijl Disney normal ook net zoals de Efteling niet van thrillrides is.
Bij de buren zijn Veleocicoaster en Hagrids ook enorm druk terwijl ze bij Universal van oudsher ook voornamelijk van de darkrides / simulators.
Het feit dat de Efteling nu de doelgroep die een iets heftiger achtbaan zoekt niet bedient betekent niet dst ze dat nooit moeten doen. In tegendeel, dit is dus juist een doelgroep die nu nog niet echt komt en ze dus mee kunnen groeien.
Realistisch gezien is de Efteling nou eenmaal al het park van Europa waar je heen gaat als je darkrides wilt bezoeken (naast disneyland). Nog een extra darkride gaat hier geen verschil in maken.
Ik zou een extra darkride ook zeker niet erg vinden, maar ik denk nou eenmaal dat, dat niet is wat de Efteling nu nodig heeft in hun ambitie om meer internationale gasten te ontvangen.