Maandag 5 januari 2026
Sinds we naar Kaatsheuvel zijn verhuisd heb ik altijd gezegd, als het sneeuwt ga ik naar Efteling! Afgelopen vrijdag begon het met sneeuwen en lag er al een mooi laagje. Alleen, we zouden al naar Slagharen gaan, dus geen tijd voor de Efteling. Het was een weekendje Slagharen, dus al die dagen geen tijd om een kijkje te nemen in de Efteling.
Maandag, een van mijn standaard thuiswerkdagen. Gelukkig kan ik mijn tijd zelf indelen en ik besloot om een extra lange lunchpauze te houden en de tijd in de avond weer in te halen.
Op het moment dat ik weg ging was het al ruim een uur flink aan het sneeuwen. Ik wandel meestal in 15 minuten naar de Efteling, maar denk dat ik er vandaag iets langer over gedaan heb.

Nee, dit is niet zomaar een foto van een bankje. Ook met dit weer stond het entertainment gewoon klaar, alleen door de sneeuw zie je ze bijna niet.

Ik besloot te beginnen in het Sprookjesbos. Via Roodkapje kon je niet lopen. Aangezien ik zoveel mogelijk wilde zien besloot ik andersom naar Pinokkio te lopen en vanaf daar dan de route weer te lopen. Echter verder kwam ik niet, want terwijl ik bij Pinokkio stond werd ik aangesproken dat het Sprookjesbos gingen sluiten. Dus ben ik er via dezelfde route weer uitgelopen. Ben wel blij dat ik er eerst heen ben gegaan, want volgens mij hebben ze het na dit moment ook niet meer open gedaan.

Ja, hij is echt dicht.

Meestal doe ik bij dit soort korte rondjes geen attracties, maar de trein stond er terwijl ik aan kwam lopen. Kon het niet laten om even een station mee te rijden.

Ook in dit deel van het park is er veel dicht.

Deze was dan weer wel open.

Ik besloot een rondje in de Pagode te doen. Er werd niet gegrouped totdat hij weer aan de grond stond, dus dat betekende dat er tussen de hekjes gelopen moest worden. En dat was net een hindernisbaan. Ook werden er veel minder mensen per keer toegelaten, waardoor ik een rondje extra moest wachten.

Na de Pagode met een omweg naar de uitgang gelopen. Het was echt een fantastisch rondje park! O en de boterhammen die ik had meegenomen om daar op te eten kwamen thuis pas uit de tas, ik had het veel te druk.

Sneeuwschuiver

Ook hier entertainment

Dinsdag 6 januari 2026
Normaal gesproken is dinsdag mijn kantoordag, maar aangezien ik daar niet kon komen vanwege het weer en de NS was ik ook deze dag thuis. Dus tijd voor nog een rondje Efteling! Het weer was totaal anders dan maandag. Er was nog steeds sneeuw, maar in combinatie met een blauwe lucht en een zonnetje was het echt heerlijk weer.

Gondoletta is vandaag open, dus ik besluit een rondje te doen. Voor ik er in ga wordt er netjes gevraagd of ik zeker weet dat ik er in wil, omdat een rondje vandaag 40 tot 45 minuten duurt. Voor mij is dat prima, dan heb ik vandaag wel tijd om mijn boterhammen op te eten. 😉 Het was heerlijk in het zonnetje.

Ook vandaag besluit ik weer een rondje Pagode te doen.
Wat opvalt, is dat ze maar een klein deel van de ijsbaan geopend hebben.

Na de Pagode besluit ik naar Ruigrijk te gaan. Dit was echter een doodlopende hoek, alles was dicht. Wel erg mooi met veel sneeuw.

Vervolgens weer terug gelopen en langzaam weer op weg naar de uitgang.

Dag familie sneeuwpop.
Woensdag 7 januari 2026
Nee, ik ben het nog steeds niet zat. Dus ook vandaag weer richting de Efteling. Op de heenweg geen sneeuw, maar in het park wel een paar buien gehad. Het was extreem rustig vandaag. Ik kreeg te horen dat er maar zo’n 600/700 bezoekers waren. Ik ben wel vaker op rustige dagen geweest, maar dit was echt extreem.

Geen bussen vandaag. Nou vooruit, er stond er een geparkeerd waar normaal de lijnbussen rijden.

Ik besluit vandaag naar het Volk van Laaf te gaan, daar was ik de eerdere dagen nog niet geweest.

Ook op de Warme Winter Weide was ik in de sneeuw nog niet geweest. Dat zag er wel een beetje zielig uit, zoveel personeel, zo weinig mensen. Hier kwam Jokie (een van de katten) naar me toe gelopen. Hij bleef maar bij me in de buurt, dus even een fotoshoot mee gehouden. 😛

En weer verder met mijn rondje. Nu begint het ook weer hard te sneeuwen.

Heel veel vogels gezien vandaag.

Vandaag was deze ook dicht, voorgaande dagen was hij wel open.

Allemaal lege paden.

Het blijft fantastisch om overal sneeuwpoppen tegen te komen.

Deze poppen zijn inmiddels wel wat ingestort.

Dat was het weer voor vandaag!