Het is iets na 7:00 als ik John aan de telefoon heb en al 3 gemiste oproepen van hem en Michael verzameld heb voor ik wakker ben. Code oranje in het deel van het land waar Slagharen zich bevind, code geel in de rest en een vrachtenwagen van de N377 (de weg vanaf de A28 naar Slagharen). De eerste afmeldingen zijn op dat moment ook al binnen. We besluiten een melding op het forum te plaatsen met de boodschap dat het programma sowieso door kan gaan (ik ben zelf namelijk al op het park aanwezig), maar dat als mensen twijfelen of ze veilig over kunnen komen ze vooral thuis moeten blijven. Daarnaast zijn we alle deelnemers gaan bellen/appen/mailen, in die volgorde, om er zeker van te zijn dat iedereen op de hoogte was. Na die enerverende ochtend was het tijd om naar de gastenservice te gaan en kijken met hoeveel personen we vandaag een meet-up hebben in een écht Winter Slagharen.

Deze blijft lekker op z’n plekkie staan

Slagharen kreeg vannacht een mooi wit laagje

Zelfs op de maan is sneeuw te vinden 😉
Als we om 10:00 richting de schaatsbaan lopen zijn we met 19 personen, met nog 2 personen onderweg die iets later zullen aanhaken. De opkomst valt alsnog niet tegen dus. De schaatsbaan in de Winter Western Village is speciaal voor ons geopend van 10 tot 11 inclusief een kopje koffie/thee en een lekkere macaron. Een deel van de groep bind de ijzers onder, een ander deel kijkt toe en nog een deel krijgt alvast een voorproefje op de backstage tour met een tocht door spookhuis Crows Nest met werkverlichting aan.

Buiten sneeuwt het ondertussen verder
Als iedereen uit geschaatst is beginnen we met de daadwerkelijke tour. Deze tour krijgen we van Assistent Manager Operations Joost Scholten, zelf ook een groot pretparkliefhebber die ook erg veel weet over de rijke geschiedenis van Slagharen. De tour begint bij de backstage van spookhuis The Manor en ook hier wordt met werkverlichting aan doorheen gewandeld. Daarna maken we een rondje langs de diverse werkplaatsen van de technische dienst, kleedruimtes van het entertainment, waterpark Aqua Mexicana én bezoeken we het inderdaad nog steeds bestaande waterorgel. Helaas werkt het orgel niet meer zoals je al kon lezen in dit topic. Maar om ons toch een waterorgel ervaring te kunnen geven ging voor ons nog een keer het doek omhoog en keken we in het waterorgel naar een projectie van een video van het waterorgel. Een bijzonder moment voor mij als grote Slagharenliefhebber (en stiekem toch ook wel een nostalgicus wat dat betreft).

In de houtwerkplaats wordt gewerkt aan een nieuw driedimensionaal bord voor het Wild Wings restaurant om het huidige platte bord met een sticker te vervangen

Niet de backside of water, maar de backside of het podium van de Music Hall, dit podium is eigenlijk dubbelzijdig zodat men vroeger aan twee kanten tegelijk mee kon bingoën

Joost verteld over de werking van de waterzuiveringsinstallatie en verwarming van het Zwembad

Alsof de tijd heeft stil gestaan (op een wat smoezelig tapijt na)

Gordijnception!

Dit was zo enorm tof 🤩

Dit zou dan weer wel de backside of water kunnen zijn

De groepsfoto op repeat, de grote staat in de beginpost!

Op naar de laatste stop van de rondleiding, de bouwplaats van de nieuw attractie
Van de nieuwe attractie is helaas nog weinig te zien in het park zelf en zelfs de voorbereidingen die qua grondwerk gedaan zijn waren door de sneeuw zo goed als onzichtbaar. Maar we weten nu wel dat de nieuwe attractie qua plaatsing over het kanaal zal gaan slingeren en dat er welk zal worden gemaakt van een goed aangeklede wachtrij. Deze wachtrij zal gesplitst zijn voor de 2 versies van de rit (over de kop en niet over de kop). Na de wachtrij wordt de groep voor de rit verzameld in een ruimte om, ondanks de “kale” rit, een volledige beleving te bieden met de nieuwe attractie.
Na de rondleiding was het tijd voor de lunch en aangezien we met een kleinere groep zijn heeft Slagharen besloten geen buffet op te tuigen maar krijgen we allemaal een drankje en een lunchgerecht van de kaart bij Cartwright’s. Daar zitten we gezellig met zijn allen bij elkaar achterin het restaurant. Daar besluiten we ook de borrel om 17:00 te doen in plaats van 15:00 zodat we eerst naar het Magical Winter Circus kunnen om 16:00.
Dan is het tijd om eens een rondje door het park te doen en pakken we onderweg de nodige attracties mee. Ripsaw Falls wordt trouwens ondanks wat getwijfel toch overgeslagen, heel gek. Daarna gaan we zoals gezegd de Magical Winter Circus show bekijken. Een leuke show met een verhaaltje, artiesten en een paar goede (woord)grappen.






Bij de borrel heffen we het glas op het nieuwe jaar en maken we zoals gebruikelijk de meeting kalender bekend, ook al stond die stiekem al een uurtje beschikbaar op https://pretpark.club/meetups 😉
Ondanks de aanhoudende kou heeft men het in de loop van de middag toch voor elkaar gekregen om Gold Rush aan de praat te krijgen. Chapeau trouwens dat men hier zoveel werk van maakt, zelfs op een rustige dag als deze. We maken daar dan ook dankbaar gebruik van met een ritje in het donker. Om daarna de dag af te sluiten met het kijken van de parade en (verrassend goede) vuurwerkshow. Een mooie afsluiter van een nieuwjaarsborrel!


Daarna wensen we iedereen een veilige terugreis naar huis en gaan wij weer terug naar onze bungalow op het park. Een beetje een vreemde meet-up zo als meer als de helft van de deelnemers niet kunnen komen. Maar een (denk ik) erg geslaagde dag voor wie er wel was! Rest mij nog om Slagharen wederom te bedanken voor de enorme gastvrijheid en in het bijzonder Joost, Dinja en Joël voor hun medewerking aan de totstandkoming hiervan. Tot de volgende!
Oh en voor wie het leuk vind, hier nog wat bonus foto’s van vanmorgen met de sneeuw en het zonnetje!

Tot volgende seizoen El Torito!


Hey ik kan vanaf hier ons huis(je) zien!

