20cent Leuk dat je ook eens bent gaan experimenteren! Het valt inderdaad tegen wat de opties zijn.
Folie gaat hem in dit project niet worden. En denk dat je dan ook richting dit materiaal moet gaan:
https://www.macada-innovision.nl/nl/projectieproducten/projectiefolie/peppers-ghost-folie
De tweede beste optie is PS (polystyreen), en dan heel dun wat vaak in de goedkopere fotolijsten zit. Dat reflecteert perfect maar is dun en flexibel. Dat zou je strak kunnen trekken maar daar komen best wat krachten bij kijken om dat goed in te bouwen, en is ook niet zomaar eenvoudig dan weer te verwijderen. Dus die optie heb ik ook laten varen.
Betreft je DVD-hoes: dat is dan denk ik vergelijkbaar met acrylaat (plexiglas). Als je dat ook in een wat dunner materiaal zou kunnen krijgen (1mm) werkt dat volgens mij ook best goed. Nadeel hiervan is dat het erg krasgevoelig is.
Ik ben nu wel 1mm dik glas tegengekomen, ook van een fotolijst (40x50 cm). Daar zit nog steeds een kleine dubbele reflectie in maar dat is alweer een stuk minder dan bij 2 mm. Het is wel redelijk breekbaar omdat het zo dun is. Ik ga het proberen op maat te snijden en als dat goed blijft liggen dan gaat dit de optie worden. En dan blijf ik er daarna vanaf 😉