Michael Ik durf de stelling wel aan dat Walibi Holland leuker is als je op zoek bent naar de kerst extra’s. Toverland heeft ook een fantastisch event staan, Slagharen en Bobbejaanland ook.
Ik vind dat toch wel vrij ver gaan eigenlijk. In dat lijstje zijn in mijn ogen (verrassend genoeg) de Bright Nights van Walibi Holland de enige die serieus mee kan concurreren met de Efteling. En daar vind ik eigenlijk nu de nieuwigheid eraf is, ook niet zo veel meer aan. Het evenement is wellicht compleet, het park zelf absoluut niet.
Winter Feelings in Toverland vind ik echt een sneu evenement, vooral qua entertaiment is het daar te triest voor woorden. Kwaniteit over kwaliteit. En ook niet te vergeten: het evenement is al jaren exact hetzelfde. Ik ben in de winter van 2022-2023 geweest en er is nog geen reden geweest om nog een keer te gaan.
Winter Slagharen is voor het formaat van het park leuk, maar komt qua aanbod niet eens in de buurt van de Efteling. Eén show en een ijsbaan. That’s it. En qua decoraties is het ook geen spektakel. Ik heb me er zeker vermaakt, maar kwalitatief heb je bij de Winter Efteling het betere evenement.
En tot slot Bobbejaanland Wintert. Het enige event in jouw lijstje wat ik nog niet heb bezocht. Van een afstandje ziet het er wel tof uit, moet ik toegeven. Maar ik vrees dat daar – net zoals bij de Bright Nights – het park in de basis nog niet geschikt is voor een winteropenstelling. Wat is daar nou echt te doen op een koude winterdag?
Ja, de Winter Efteling is vandaag de dag een schim van wat het ooit geweest is, en dat is vrij kansloos voor een van de grootste pretparken van Europa. Maar ik denk ook dat we even vergeten hoe groot het evenement nog steeds is. Ik zou ook liever meer decoraties zien, ik had ook graag het IJspaleis nog gehad, maar kwalitatief en kwantitatief is het nog steeds wel het beste winterevenement in de Nederlandse pretparkwereld.