Wat heeft COVID in hemelsnaam nog te maken met de operationele kost vandaag? Dat er een gat geslagen is in de financiële buffer kan ik me voorstellen, maar als ze daar nog steeds last van hebben is de echte reden dat er wellicht simpelweg te weinig bezoekers komen om rendabel te zijn.
Sowieso hebben Amerikanen weinig verlofdagen, men moet er steeds harder werken. Dan heeft de recreatieve sector het onvermijdelijk moeilijk.
Je zou wel verwachten dat er in dat gebied wel markt is voor een pretpark . Het park is goed gelegen tussen Seattle en Tacoma, een gebied met toch bijna 5 miljoen inwoners. Het valt op dat er nu echt gaten ontstaan in de pretparkindustrie in Amerika met steden die niet meer bediend worden. Eerder sloot Six Flags America rond Washington DC en dat liet die streek zonder pretpark in de buurt achter. Nu gebeurt het zelfde dus met Seattle.
Een groot stuk van het park was ook een buitenwaterpark. Sowieso vind ik dat ook opmerkelijk in Amerika dat ook in de koudere streken buitenwaterparken zo algemeen zijn, bijna elk pretpark heeft zo. In Europa vind je dat vaker in warmere landen (zoals de vele Aqualanden in Spanje). Bij ons zie je vaker binnenwaterparken. Een buitenwaterpark kan in koude streken maar een aantal maanden op een jaar draaien, wat de winstgevendheid ook niet toen goede komt.