Spiegelbeeld Meest vervelende is de vervuiling door fanclubs van (met name) heavy metal bands die onbekende nummers hoog in de lijst stemmen,
Kortom ik ga niet luisteren.
Dan zijn er dus wel degelijk veel mensen die het willen horen, en hoort het dus ook in die top2000 thuis.
Wat ik persoonlijk veel meer "storend" vind (al is storend een groot woord) is dat de Top10 zo'n beetje een "Self-Fulfilling-prophecy" is.
Je word basically al dood gegooid met de nummers die daar staan zodat je gebrainwashed word om er wel op te stemmen. Als je de letter B al in typt staat Bohemian rhapsody meteen al in je gezicht.. Was misschien niet het nummer waar je naar op zoek was, maar ach.. het is een leuk nummer, dus klik je het óók maar aan (wat wellicht ten kostte gaat van een ander nummer wat je zou hebben gekozen als je niet dood gegooid zou worden met de typische top 10 nummers).
Niet dat die top 10 nummers dan uit de lijst zouden verdwijnen natuurlijk. Uiteraard zijn het stuk voor stuk gewoon goede nummers die hun plek in de top 2000 wel verdient hebben, maar ik denk wel dat de gehele top 2000 - en vooral de top 25 ofzo - er wel héél anders zou uit zien wanneer mensen niet dood gegooid zouden worden met steeds dezelfde namen.