Afgelopen weekend mocht ik namens Pretpark.club op bezoek bij Toverland om hun Winter Feelings event te bezoeken. We arriveerden rond half twee, in een gezellig drukte bij Port Laguna. De schaatsbaan en de enorme kerstboom blijf ik persoonlijk hier heel tof staan! De bandenglijbaan en de curling baan maken het gebied helemaal af. Omdat we zin hadden in lunch zijn we op ons gemak richting the Flaming Feather gelopen. Daar was een korte wachtrij, waar we even moesten wachten op een tafeltje.

Tijdens het wachten weer eens getuige geweest van hoe onbeschoft mensen kunnen zijn. Een man met een stel kinderen wilde blijkbaar ook graag wat eten, maar had weinig zin om te wachten. Toen hij door het grote raam gluurde en een tafel vrij zag passeerde hij de wachtrij onder het mom: “m’n vrouw zit binnen”. Gelukkig was het personeel wakker, want een paar minuten kwam de man met z’n vier kinderen weer chagrijnig naar buiten. Misschien is het nu z’n ex-vrouw, maar ik denk dat er nooit een vrouw is geweest. Anyway, na een kwartiertje mochten we aan tafel. Ik had zin in een special, dus ik naam de hutspot met de pie. Het was erg smakelijk! Mijn vriendin nam de saté, die plantaardig was. Ik vond de saté qua smaak prima, maar de mondstructuur was wat rubberachtig voor saté.
Na een klein uurtje was het tijd om weer het park verder te verkennen. M’n vriendin had de uitbreidingen van Avalon nog niet gezien, dus we hebben daar even uitgebreid de tijd voor genomen. Ik blijf de Garden Tour enorm leuk vinden en met deze rode in het achterhoofd ben ik toch wel benieuwd hoe Toverland een echte darkride zou kunnen invullen. Helaas was het weer elk uur steeds minder aan het worden. De miezer begon nu echt regen te worden. Dus we zijn richting de hallen gewandeld.

De Magische Vallei had iets minder aankleding, hoewel de guirlandes door de plantenbakken wel erg leuk waren. Die ga ik voor thuis onthouden 😉 Daarna de hallen ingewandeld, waar het erg druk was. Iedereen leek vanwege de regen in de hallen een droog plekje te hebben gevonden. Ik had graag nog een laatste ritje op Woudrichem gedaan, maar 55 minuten wachten vond ik echt zonde. We wandelen door naar de eerste hal, waar de wintershow van Toos en Mortel is te zien. Deze draaide helaas nog niet tijdens ons bezoek, maar is inmiddels wel live geloof ik! We lopen via de tovertuinen weer naar buiten en werpen nog een laatste blik op het kletterparcours. Iets verderop begint de show van Maximus. Alleen vanwege het weer niet aantrekkelijk om lang stil te staan. We wandelen dus op ons gemakje terug richting Port Laguna.
We hebben zin in een warme chocomelk en gaan die halen in de almhutte. We krijgen het in superleuke mokjes van kerstelfjes. We nemen buiten plaats over een heater en genieten van het sfeertje rondom de schaatsbaan. De winterse setting hier is voor mij wel echt heel klassiek, en daardoor vind ik het waarschijnlijk ook zo goed.

Als de drankjes op zijn gaan we nog een rondje doen. Inmiddels is het stevig gaan schemeren. Dus tijd voor fotootjes in het donker! We wandelen nog een keer via Avalon en de Magische Valei. Daar begint het weer wat harder te regenen. Dus we doen nog een drankje bij de open haard van Katara Plaza.
Vanwege het weer en de kou hebben we weinig rides gedaan. Maar wel volop genoten van de Winter Feelings in het park. Ook het tijdelijke horeca aanbod zag er echt lekker uit. Geen ruimte om alles te proeven helaas, maar de keuze was reuze. En tot slot vond ik de merchandise echt heel leuk! De kersthangers en de sokken zijn echt top! Toverland bedankt voor de uitnodiging!