Gisteren was ik naar MoviePark Germany met 3 vrienden. Het was een leuke dag, maar helaas de gehele middag wel regen gehad. Soms was het droog, en toen regende het weer. Maar verder was het een leuke dag met leuke achtbanen. Al vond ik de Van Helsing echt een hele ruwe baan. Ook de Bandit was een best wel ruwe baan, maar wat verwacht je van een houten achtbaan van 26 jaar oud.
Anyways, de prijzen in het park waren best wel hoog vergeleken met de kwaliteit.
€6 (Of €4 weet ik ff niet meer) voor (veel te krokante) Churros met suiker
€6,50 voor een frietje met 1 saus.
En de rest hebben we niet echt gebruik van gemaakt want we hadden zelf eten en drinken mee.
Toen de avond viel was het erg sfeerloos in het park. Op veel plekken was het enorm donker. (Het was toen gelukkig wel droog haha)
Toen de parade langs kwam verwachtte we er heel veel van. Ik moet zeggen dat de grime hier echt wel goed is.
Er waren jammer genoeg in de parade weinig acteurs. (Heel eerlijk, ik had er meer verwacht) en na de parade toen de zones begonnen waren er eigenlijk ook veel te weinig acteurs vergeleken met het publiek wat er rond liep.
Na de parade sprongen ineens alle lampen aan en gaf het het park een stukje meer sfeer.
Wat MoviePark wel goed heeft gedaan is het zorgen voor betere en meer beveiliging in de avonden. De WCs... Tjah. Daar kan niemand wat aan doen als het zo druk is. Maar ze werden wel regelmatig schoongemaakt.
De spookhuizen waren ook wel leuk gethematiseerd en heel mooi gemaakt. Alleen mocht er wel eerder aangegeven worden of je moet kruipen in het huis. Dit werd eigenlijk alleen maar in het huis zelf vermeld. Nou vindt ik het niet erg, maar 2 van mijn vrienden hadden hier moeite mee vanwege operaties enzo. (Eerlijk, ik wist zelf ook niet dat je moest kruipen enzo omdat het juist nergens aangegeven stond)
Hierbij de huizen reviews:
Ahoj-Brause Horror Lab
Leuk spookhuis voor kinderen. Maar voor volwassenen, niks aan. Het moet een snoepjesfabriek voorstellen maar ik zag het meer als een soort opslagloods voor spullen waar ze niks mee doen, en promotie voor een akelig zuur snoepje die je gratis mag pakken aan het einde van het huis. (Veel mensen liepen er voorbij, en ik snap het wel)
In dit huis wordt iedereen een aparte gang in gestuurd. Maar kom je in de fabriek weer bij elkaar. De mogelijkheid bestaat dat je moet kruipen.
Final Stop
Beetje onduidelijk wat je nou eigenlijk moet doen. Je krijgt een hesje en een helm op en je kruipt een soort riool in waar iets mis is gegaan ofzo? Je loopt in 2 groepen, en 1 van elke groep heeft een lampje. Die je moet volgen. Al blijft diegene met het lampje niet echt bij het team...
Je moet in dit huis kruipen!
Circus of Freaks
Allereerst, leuk dat ze die boot erbij hebben betrokken. Je wordt eigenlijk opgesplitst. De ene keer gaan er mensen de boot in, en de andere keer mogen mensen doorlopen. Die afwisseling zorgde er voor dat je geen treintje kreeg in het spookhuis. Al was het wel zo, iedereen die uit de boot kwam, liep uiteindelijk wel in een treintje...
The Slaughterhouse
Niet gedaan, alle 3 de vrienden hadden niet zo zin in dit huis...
Secrets of St. Elmo
De omschrijving stond iets over kannibalen, maar daar kon ik weinig wijzer uit worden toen we het spookhuis doorliepen. We liepen door een soort cowboy dorp... en we werden in een groepje door het huis gestuurd. Overigens als je speedy pass hebt loop je wel altijd vooraan. Het was op veel plekken veel te donker om te weten waar je nou eigenlijk naar toe moest...
Murder Museum
Dit leek in het begin meer op een soort tour door een museum waar je iets te horen kreeg over verschillende moordenaars die echt hebben geleefd. Uiteindelijk werd er een moordenaar gezocht en werdt iedereen verdacht. Maar jammer dat alles in het Duits verteld werd. Kon er niet wijzer van worden. Maar dat hebben duitsers ook met de Nederlandse huizen...
Unhallowed 2 (show)
Hele rare show... Er wordt een exorcisme uitgevoerd, dan komt ineens de duivel... Het is echt een soort illusieshow gemengd met een beetje horror. Ik ga verder ook niet te veel verklappen.
De acteurs deden het heel leuk. Sommige acteurs raakte je ineens aan in het spookhuis. Ik werd zo in Final Stop tegen een muur aan geduwd... Maar blijkbaar mag dat daar. En bij Murder Museum werd ineens mijn been vastgegrepen. Niet dat ik het erg vond, maar als je een huis in gaat en nergens tekent voor aanrakingen enzo, dan mag je er van uit gaan dat dat ook niet gebeurt. Maar blijkbaar zijn de regels daar in Duitsland heel anders.
Verder het volk wat er liep gedroeg zich wel... Alleen bij Star Trek kreeg ik ineens spetters op mijn hoofd en zag een flesje voorbij die landde op iemand zijn hoofd, en tijdens de parade waren er constant mensen die op de verhoging gingen staan en er iedere keer weer af gehaald werden, mensen die vroegen of ze er langs mochten om te passeren maar zich er uiteindelijk gewoon tussen wilde drukken om vooraan te staan, en in de wachtrijen van de attracties werd constant voorgedrongen. Middelmatig asociaal volk laat ik het maar kort samenvatten. Vergeleken met het uitschot wat we hier in Nederland hebben die zorgen dat kermissen afgelast worden vanwege vechtpartijen enzo (Ja ik refereer naar de kermis in Apeldoorn)
Al met al kort samengevat:
Vergeleken met een evenement als HFN in Walibi heeft Moviepark wel een extra streepje voor op Crowd Management aangezien je overal nog wel redelijk goed door kan lopen en niet fijn gedrukt word zoals in Walibi. Al moet ik wel zeggen dat Moviepark wel gebouwd is voor grote mensenmassa's omdat de paden best wel breed zijn, en zelfs nog een stoepje hebben.
Op de vraag of mensen zich gedragen in pretparken, kan ik antwoorden: Sommige mensen wel. Maar je hebt er altijd rotte appels tussen zitten.
En mocht iemand anders nog gaan, zou ik diegene zeker aanraden om een Speedy Pass Horror aan te schaffen. Hierdoor ben je eigenlijk direct aan de beurt in 6 spookhuizen waardoor je er meer op 1 avond kunt beleven (je staat niet in de rij), en heb je toegang tot de Unhallowed show zonder vaste tijdslot.
De andere 3 spookhuizen hebben wij niet kunnen doen (A Quiet Place, Blood Moon Trailer Park, Hell House) vanwege een verkeerde datum op het ticket. (En terugbetaling werd niet gegarandeerd, maar je kon het wel aanvragen) Jammer dat ze hier alleen geen Speedy Passen voor verkopen.
Iedereen heeft natuurlijk zo zijn mening over elk Halloween evenement. Ik heb tot nu toe HFN en Moviepark meegemaakt, maar ik ga ook zeker eens een keer naar andere Halloween evenementen, want ik ben echt benieuwd welke nou de beste is. Heb jij misschien tips voor mij? Laat het gerust weten, ik ben benieuwd welk Halloween evenement (in een pretpark) ik het beste de volgende keer kan bezoeken. Zelf zat ik te denken aan Europa-Park...