Ik zou niet onmiddellijk premier access kopen als je vier dagen gaat eerlijk gezegd. Met vier dagen ga je meer dan tijd genoeg hebben om alle attracties te beleven hoor! EMT is sowieso al een goede start van de dag, zonder echt als eerste daar te hoeven staan. Attracties als Peter Pan, Crush Coaster, Spider Man en Big Thunder Mountain (en binnenkort Frozen) zijn klassiekers om als eerste af te vinken nog voordat de wachtrijen daar oplopen. Bij EMT heb je ook het voordeel dat er quasi niemand de Premier Access gebruikt, dus alle attracties werken op de hoogste capaciteit die ze hebben op dat moment. Uit ervaring weet ik dat de overgrote meerderheid hun EMT gebruikt bij het kasteelpark OF om Crush Coaster te ropedroppen. Ik vond het altijd wel een meerwaarde om tijdens mijn verblijven ook eens het studio’s park als eerste aan te vangen, zonder meteen naar Crush te lopen. Zeker met jonge kinderen was het altijd handig om op een uur tijd Spider Man, Ratatouille, eventueel Flight Force en Tower of Terror af te vinken zonder langer dan 10 minuten te wachten. Wij gingen dan meestal tegen het einde van EMT naar Toy Story Playland om de parachute toren te doen want ook die wachtrij gaat snel de hoogte omdat de capaciteit niet al te best is en deze opent vaker pas na de EMT (en hier ook een favorietje is onder de kids).
Met jonge kinderen vind ik een buffet meestal het beste aanbod hebben, rekening houdend met kieskeurige kinderen/volwassenen. Plaza Garden doen wij vaker als lunch (heel wat duurder ‘s avonds door de meet ‘n greets), en echt altijd heel tevreden van! Zowel Pyms Kitchen, Chez Remi als Captain Jack vonden wij wat teleurstellend. Neem zeker qua eten ook is een kijkje in Disney Village. Vaker goedkoper dan in de parken (ook het buffet aldaar!) en zeker niet slechter. Rainforest Café vind ik altijd wel een leuke en lekkere plek, maar evenzeer ook Earl Of Sandwich voor een lekker warm broodje. Er is wat voor elk prijsaanbod iets! Wel belangrijk dat je voor de sit-down restaurants reeds reserveert (kan je normaal nu al als je je inlogd op de app). Plaatsen zijn beperkt en al zeker met zo een grote groepen. Heb je ontbijt inbegrepen? Elke keer als ik dit doe, ben ik meestal ontevreden van het aanbod of kwaliteit. Ook hier heb je in Disney Village of de parken voldoende alternatieven voor klein en groot en deze zijn vaak ook goedkoper (en ook sneller in de parken hierdoor!).
Laatste tip voor de parade: naar mijn persoonlijke mening zijn de beste plekken aan de start van de parade (bij It’s a small world) of net bij het einde (mainstreet USA bij inkom Discovery Arcade). Deze laatste vonden wij het meest comfortabele, zonder daar al uur te hoeven wachten. Voordeel ook dat je daar, eens de parade voorbij is, je onmiddellijk via de arcade kan wegglippen en attracties doen. De parade of zelfs de avondshow zijn wel uitgelezen momenten om attracties te doen, vaker zie je dan een serieuze dip in wachttijden tot deze bewuste momenten gedaan zijn. Maar doe zeker iets van het entertainment aanbod buiten de attracties in! Niet alleen is het handig met kinderen om zo even een rustpauze in te lassen, maar de shows zijn allen ook stuk voor stuk echt wel de moeite waard om eens gezien te hebben! Ook hier neem je best de allereerste vertoning van de dag of de allerlaatste. Vaak zijn deze schappelijker qua drukte. Meestal moet je dan maar maximaal 30 minuten voordien opdagen om zekerheid te hebben van een goed plaatsje!
Als ik nog tips of ideeën heb, deel ik ze later nog wel. Hopelijk ben je hier al iets mee!