Tripreport Duitsland, Denemarken en Zweden
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post en dat gelijk een tripreport 😀
2500 kilometer rijden in 8 dagen naar 8 verschillende pretparken was het idee en uiteindelijk ook gedaan! En dat nog allemaal in een budget van +- €750,- p.p. alles inclusief meegerekend.
Ik moet wel zeggen dat het best intensief en energie rovend was maar het was het allemaal zeker waard!
De trip had ik gemaakt samen met Bart en Niels, en we hadden de volgende bestemmingen:
- Hansapark (DE) 27-07-2019
- Tivoli Friheden (DK) 28-07-2019
- Djurs Sommerland (DK) 29-07-2019
- Fårup Sommerland (DK) 30-07-2019
- Liseberg (SE) 31-07-2019
- Tivoli Gardens (DK) 01-08-2019
- Dyrehavsbakken (DK) 02-08-2019
- Heidepark (DE) 03-08-2019
Hieronder volgen de reports per park/dag:
Hansapark (DE) 27-07-2019
Op zaterdag 7 juli begonnen we als eerste met Hansapark in Sierksdorf Duitsland.
De rit erheen verliep niet bepaald voorspoedig, we hadden helaas een paar uur vertraging door de file’s in Duitsland opgelopen. Hoewel we wat later in het park aankwamen en minder tijd hadden dan gepland hebben we toch vrijwel alles kunnen doen gezien het niet extreem druk was in het park.
Sinds mijn vorige bezoek in 2015 zijn er een aantal dingen verandert in het park, zo is Der Schwur des Kärnan helemaal aangekleed met in de wachtrijen nog enkele scenes. De baan is echt prachtig geworden! Ook was Highlanden een nieuwe hoogtepunt en ook hoogstwaarschijnlijk het hoogste punt geweest van onze trip. Ik heb erg van de dag genoten met prachtig weer.
Hieronder volgen de foto’s van het schitterende park!