Gisteren met het gezin dit nieuwe parkje bezocht, vanuit Roosendaal is dit normaal veel te ver rijden, maar nu we in Emst zitten voor de vakantie valt de afstand wel mee.
De aanrijroute gaat nog wel voor problemen zorgen op drukke dagen denk ik, die is verre van optimaal. Maar hoe het kasteel opdoemt na de laatste bomenrij maakt wel alles goed. De heuvel, met de karakteristieke slingerweg, oogt nu nog wat kaal maar is wel een prachtige entree tot het kasteel.
Eenmaal binnen valt de grootsheid en de grandeur die ze hebben willen neerzetten goed op, er speelt mooie muziek en de sfeer is er heerlijk ontspannen.
Na de toegangscontrole staat er direct een sandwichbord met de mededelingen dat het bestelde eten niet altijd gelijktijdig uitgeserveerd wordt, maar geen enkele wegwijzer die je wijst op de verschillende manieren om Bommelwereld te betreden, dat is een beetje gek. Nu heb ik de bouw een beetje gevolgd en wist ik van de verschillen manieren, maar een daggast kan zo wel wat dingen missen.
Wij begonnen met een kijkje op het uitzichtpunt links, wat gelijk een goede algemene indruk geeft van het parkje.
Vervolgens zijn we via de matjesglijbaan het park ingegaan. Wel jammer dat je eerst naar beneden moet lopen om je matjes op te halen, daar mag nog wel wat op verzonnen worden. De glijbaan glijdt inmiddels als een malle, zelden ben ik zo rap beneden geweest, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het park is duidelijk nog maar net open, alles blinkt nog en ziet er nog onberispelijk uit, de sfeer is die van een binnenspeeltuin maar dan beter behapbaar. Al had ik in de ochtend het idee dat de muziek aanzienlijk harder stond dan in de middag, wat 's middags wel zorgde voor een betere balans.
De attracties zijn uiteraard gericht op wat jongere kinderen, al moet ik zeggen dat de Razende Rommel me wel verraste met de hoeveelheid water die in de bootjes belandt.
Wat een grappige kleine flumeride is dit.
De Bulderbaan is de achtbaan van het park en past prima bij wat het park is, een vriendelijk baantje met een leuke drop en fijne bochten, heel fijn ook dat je 2 rondjes krijgt.
Hocus P. Pas Magisch Emporium is een leuk funhouse, hier werkte helaas nog niet alle onderdelen even goed, maar dat mocht de pret niet drukken.
De Oude Schicht is een leuke rondrit, maar misschien mist dat nog wat dingen om te zien onderweg.
De lunch in het park was van prima kwaliteit, niet bijzonder qua keuzes maar wat er is is wel gewoon goed, en redelijk geprijsd, voor een pizza, een friet speciaal, een kipburger, 2 milkshakes en een spa rood rekende ik net iets meer dan €30 af, wat ik voor een pretpark netjes vond.
De Bommelboetiek had een beetje te lijden onder een tekort aan producten, er waren geen magneten meer, de sleutelhangers van Bommel waren op en van Tom Poes waren er nog maar een handjevol, ik denk dat ze onderschat hebben hoe graag mensen die dingen kopen.
Na nog een rondje langs de attracties, een wandeling langs de eregalerij en een bezoek aan de Bommelzolder was het tijd om weer te vertrekken, wij zijn iets meer dan 4 uur binnen geweest met een kind van 11, en dat was prima, veel langere kon hij zich niet meer vermaken met het aanbod.
Al met al vind ik Bommelwereld een heel leuke nieuwe toevoeging aan de Nederlandse pretparkenwereld. Ik hoop oprecht dat ze een succes gaan worden, ze verdienen het. Dik compliment nog naar het personeel, iedereen is vrolijk en vriendelijk en behulpzaam en in voor een praatje, de mensen lijken echt trots te zijn op het feit dat ze hier mogen werken.