Eftelflags PA kennende zal het voor het minimale gebeuren. Dat bewijst wel dat ze enkel dit retracken.
Hoewel ik een schurfthekel aan het huidige management heb voor hoe extreem ze dit park hebben laten verloederen (ik zou zelfs bijna zeggen: In verval hebben gebracht). Wil ik het hier toch wel even voor ze op nemen.
Ja: Meestal doen ze inderdaad het minimale (of zelfs dat niet).. maar vergeet ook niet dat zo'n baan vervangen extreem veel geld kost. Je ziet bijvoorbeeld ook bij Toverland dat Wodan vaak in etappes geretracked wordt, en men dit niet in één keer doet en dat is toch wel een park dat normaliter zijn onderhoud prima op orde heeft. Zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Het compleet vervangen van een baan zoals de Efteling of Universal gedaan hebben is voor de meeste parken gewoonweg niet weg gelegd.
De realiteit is dat het evenveel of zelfs meer kost als een volledig nieuwe baan, maar je uiteindelijk géén nieuwe baan hebt die mensen naar het park toe trekt. Niet voor niets dat zo'n retrack van een stalen baan eigenlijk vrij zelden voor komt.
Wat dat betreft is mijn respect naar het management toch een klein beetje gegroeid voor het in stand willen houden van dit icoon. Juist van geldwolven zoals dit had ik eigenlijk eerder verwacht dat ze de baan gewoon zouden slopen en vervangen door een kleinere baan zodat ze deze als nieuw zouden kunnen aanprijzen.