Afgelopen zondag mocht ik op uitnodiging van Drievliet komen kijken bij de Duistere dagen.
De Duistere Dagen zijn het Halloween Event van Drievliet wat ze al een aantal jaar in de weekenden van oktober organiseren.
Dit jaar is het park aangekleed in Halloween sfeer, zijn de theekopjes omgebouwd naar Duistere Theekopjes, is er een speciale Griezelmachine show en kan je de Piratenproef doen in het doolhof, voor dit laatste moet je wel een los kaartje kopen.
Toen wij aankwamen regende het helaas vrij stevig waardoor onze prioriteit vooral eerst was even droog het park in te komen en een Poncho voor fenna te kopen, maar gelukkig zou het snel gaan opklaren, en dat deed het!
Aangezien we pas geleden een super leuke meet-up hebben gehad in Drievliet zal ik een uitgebreide review van het park zelf achterwege laten, want ik verwacht dat iedereen dit natuurlijk wel kent!
Mocht je de meetup gemist hebben kan je nog wel opzoek naar ons borde

De grootste verandering in het park, de theekopjes zijn overgenomen door Gerrie de Gier.
En als volwassenen vonden we het misschien niet heel spannend en was het vooral leuk om de geluid, licht en laser effecten tijdens de rit te hebben, maar toch vonden een hoop (kleine) kinderen het maar wat spannend om de donkere en rokerige ruimte in te stappen.

Gerrie de Gier vind je overigens in heel het park terug, hij heeft het hele park stiekem overgenomen.

De griezelbus komt nu natuurlijk perfect tot zijn recht in deze dagen.

De Boeeeederij is in Halloween Thema gebracht.

Gerrie de Gier probeert zelfs de Plezier Machine over te nemen en er een Griezel Machine van te maken!

Maar gelukkig is alles toch goed gekomen, dit keer met hulp van @CoasterFen

Daarna was het tijd om de Piratenproef te gaan doen in het doolhof.

Bij binnenkomst werd uitleg gegeven over een al 500 jaar verloren schat, die zou te vinden zijn doormiddel van de schatkaart.
Helaas werden wij gestoord door een andere piraat waardoor wij opzoek moesten naar de schat zonder de kaart.
Gelukkig waren er diverse piraten opzoek naar de schat, en door ze een beetje uit te dagen en spelletjes te spelen tegen ze of raadsels op te lossen kregen we cijfers om de code van de schat te kraken.

Aan het einde van het doolhof vonden we de schat en konden we met de bij elkaar gespeelde code de schatkist openen!

In het park hingen diverse teaser borden voor iets wat er volgend jaar gaat gebeuren.

Na nog wat attracties gedaan te hebben was het voor ons weer tijd om huiswaards te keren.
Waren de bange dagen te vergelijken met de grote Halloween Events in de grote parken, nee, natuurlijk niet.
En ja, de aankleding kon op een aantal plekken echt nog wat uitbundiger (alhoewel ik begreep dat er nog wel eea bij moet komen ergens deze dagen), maar de Duistere Kopjes, en vooral de Piratenproef waren erg leuk en hebben wij ons als gezin prima mee vermaakt, ik denk voor een park en doelgroep als Drievliet dat het een leuk begin zo is om verder uit te gaan bouwen.
Als bonus ook nog wat bewegende beelden: