Timv1999 Zorg ervoor dat je die andere landen meeneemt en doe het dan.
Wat betreft CO2 heb je daar best wel een punt, maar dat is ook waarom we met een hoop andere landen een hele hoop klimaatverdragen hebben getekend om hier aan te werken. Hier zullen we inderdaad ook andere landen wat meer mee moeten zien te krijgen, want op dit moment kijkt iedereen de kat uit de boom.
Wat betreft stikstof is de situatie wezenlijk anders, dat is een zeer lokaal probleem. En daar zullen we ook hooguit een beetje last hebben van onze buurlanden, en dan vooral in de grensregio's. En daarom moeten we dat gewoon zelf zien op te lossen.
Timv1999 Klopt inderdaad, daarom hebben we de uitstootplafonden voor 2030 eu al gehaald.
De stikstofcrisis heeft twee kanten. Enerzijds de luchtvervuiling, anderzijds de stikstofdepositie. En hoewel we de Europese doelen wat betreft luchtvervuiling hebben gehaald (mede doordat de rechter in 2019 de PAS nietig heeft verklaard, zie ook de snelle afname kort voor 2020 in de grafiek), zitten we door de problematiek rondom stikstofdepositie nog steeds helemaal klem. De bodem in de meeste Natura 2000 gebieden bevat veel te veel stikstof, met als gevolg dat een hoop projecten in de omgeving van deze gebieden niet kunnen worden uitgevoerd.
Als de maatregelen er zonder nadenken afgehaald zouden worden, dan wordt de situatie alleen maar erger. De uitdaging in onze Nederlandse stikstofcrisis is dan ook: hoe komen we van dat "stikstofslot" af, zonder dat we de maximale depositiewaardes in de Natura 2000 gebieden nog verder overschrijden. Of nog beter: hoe krijgen we de overschrijdingen omlaag?
EDIT:
Amber Ik ga ook niet op in waarom ik mijn keuze of ervaring en gedachtes laat afhangen van mijn stem keuze
Niet respectloos bedoeld, maar waarom meng je je in een discussie als je jouw punten niet wilt onderbouwen?