Afgelopen verkiezingen heb ik altijd VVD gestemd. Deze keer wil ik toch anders stemmen.
Ik ben jaren ondernemer met 25 man personeel geweest en altijd wel die kant ook gestemd. De afgelopen kabinetsperiode en in mijn ogen ook wel de koerswijziging heeft er voor mij voor gezorgd dat ik toch kritisch naar deze keuze ben geworden. Een maand geleden, na de verkiezingsplannen ongeveer was ik uitgekomen op D66.
Ik merk van mezelf dat ik niet heel erg naar Links en Rechts kijk, maar meer naar Progressief en Conservatief. Afgelopen jaar merk ik dat ik me meer prettig voelt bij de progressieve benadering dan de conservatieve. Dit komt ook misschien door eigen ontwikkeling afgelopen jaren, door chronische clusterhoofdpijn en een mentale verandering hierdoor.
Ik ben na een aantal debatten en veel artikelen in kranten (heb zelf het NRC, redelijk ongekleurd en op alle fronten lekker kritisch) nogsteeds bij deze keuze. Andere partijen nemen standpunten in waar ik het vaak toch niet mee eens ben zoals bijvoorbeeld Bontenbal betreft het prima vinden dat het bij (christelijke) religieuze scholen mag schuren met homoseksualiteit. Dit soort standpunten maakt voor mij de keuze in Jetten een stuk beter gevoel geven.
Ook vind ik een partij als D66 een goede keuze voor een stabiel kabinet waarmee ze samen zouden kunnen werken, het kan over meerdere kanten maar ik denk dat zij progressieve punten belangrijker vinden dan het moet linksaf of het moet alleen over rechts.