Of ik kan niet omgaan met de zoekfunctie van het forum ( 😉 ) of er was nog geen topic over het nieuwe pretpark De Tovertuin dat in 2026 moet openen in Woensdrecht (Noord-Brabant). Aangezien ze inmiddels zijn begonnen met het posten van de Making Off-video's leek het mij toch eens tijd voor een topic.
De Tovertuin wordt een pretpark(je) gericht op jonge families met het thema van de kinderserie Woezel en Pip, dit zegt de officiële site over het nieuwe parkje:
Op dit moment bouwen wij in het prachtige natuurgebied in Hoogerheide aan de Tovertuin, een magisch themapark speciaal voor kinderen en hun familie. Hier stap je vanaf 2026 in de wereld van de allerliefste hondenvriendjes Woezel en Pip. Geniet van de leukste Woezel & Pip attracties, blijf slapen op het Familie Resort en ontmoet alle vriendjes uit de Tovertuin in het écht. Iedereen is welkom, tot dan!
In aflevering 1 van de Making Off staat het indoor gedeelte van het park 'Vriendjesland' in de spotlight, en in de volgende aflevering komt de darkride van het park aan bod. Een datum voor die tweede video is niet gedeeld, maar er staat al wel een tweede privé video geüpload op het kanaal. Dus hopelijk duurt dat niet al te lang meer (want een darkride is toch net even iets interessanter dan een klimkasteel 😛 )
Het is misschien niet een park dat per se op ons als doelgroep gericht is, maar ze lijken er toch wel iets moois van te maken. Er komt kennelijk zelfs een echte parade en het lijkt kwalitatief allemaal goed op niveau te zitten, zeker voor een nieuw park van dit formaat. Ik zie mij hier ooit (lees: als ik over een paar jaar hopelijk zelf kinderen heb) zeker wel eens een keertje langsgaan. Maar voor nu is het zeker leuk om het bouwproces van een nieuwe themabeleving te volgen.