De attractie is open!
Gisteren werden we uitgenodigd door Familiepark Drievliet om de opening van de nieuwe attractie; De Stoomcycloon te vieren en de attractie te proberen.
Omdat ik vorig jaar tijdens onze Meet-up al merkte dat Drievliet een erg leuk park voor kinderen is, was ik blij dat de datum ons schikte. Want wat is er nu leuker dan met je kinderen een pretpark te bezoeken?
We waren rond 11 uur in het park waar een heerlijk gebakje en koffie voor ons klaar stonden. Veel bekende Hagenezen, vloggers en pretpark-influencers wachten om ons heen en men deed er alles aan om het naar onze zin te maken. Er waren allerlei leuke referenties tussen stoom en eten te krijgen en ons aller bekende Danny deelde slush-puppies uit voor de kinderen.

De opening begon rond 12 uur. Met Chip & Charlie begon de openingsact waarbij duidelijk werd dat er een onderdeel miste. Gerrie de grijpgrage Gier bleek hem in zijn tas te hebben en nadat die weer terecht was kon de attractie afgerond worden én open kon. Onder leiding van de directeur van Drievliet en burgemeester van Zanen van Den Haag werd er afgeteld en de ride officieel geopend.
Het eerste ritje in deze Italiaanse Sidecar XL molen was voor een geselecteerd aantal mensen waarna iedereen in de rij mocht aansluiten. In het tweede ritje waren wij aan de beurt. Ik kende de ride al uit Walibi België maar ik gun ieder park dit type attractie. Het thema, de mogelijkheid om zelf de controle te hebben over de hoogte, de stoom uit de schoorsteen en de toeter maken het echt een hele leuke rit om te doen en om te zien.
De plaatsing van deze ride in het park is ook nog eens heel erg mooi. De achtergrond met de oude grove den maakt het ook erg natuurlijk, alsof de attractie er al jaren staat.

Daarna was het tijd om de rest van het park te ontdekken. Dit ligt er allemaal keurig bij. Een breed scala aan attracties voor jong en oud. Voor kinderen vanaf één meter is er echt genoeg te doen om. Zo was onze kleinste (2,5 jaar oud) groots van de paardjes waar hij alleen op mocht. Ook de achtbaan Dynamite Express werd door het hele gezin geliefd. De oudste (5) vond de 'Charlies Chute' (droptower zoals de Efteling momenteel bouwt) spannend maar na één ritje was hij verkocht en wilde hij nog eens.
Het voordeel aan Drievliet is dat je op een dag dat je er bent écht veel attracties kunt doen. De wachtrijen zijn (gisteren in ieder geval) kort waardoor je in no-time in de betreffende ride zit en ook makkelijk nog een keer kunt gaan. De afstanden zijn daarnaast goed beloopbaar waardoor je ook makkelijk van attractie naar attractie hopt.
Drievliet heeft hun best gedaan om het voorplein interessanter te maken door de zweefmolen te verplaatsen. Maar toch is me voor de tweede keer op rij gebleken dat met name de lus die je moet maken rondom de Nautilus (de Afterburner) een horde is tijdens je dag. Er is in het achterste stuk (tot aan de tractors) meer dan genoeg te doen waardoor we Pelikaan Pier eigenlijk pas weer zagen toen het park sloot en we naar de uitgang gingen.

De dag begon bewolkt en soms zelfs wat koud, maar de laatste 2 uurtjes van de dag kwam de zon door. Dit maakte het tot een geweldige afsluiting van de dag. Want met zon en blauwe lucht is alles mooier 🙂
Drievliet is klaar voor het seizoen en met de Stoomcycloon is het aanbod nóg fijner dan het was.