jan63 Hoezo amateuristisch?
Omdat ze het gooide op aangepaste regelgeving qua vergunningen en apparatuur waar ze niet op waren voorbereid, terwijl Toverland en andere parken alles gewoon in werking hadden. Oftewel, amateuristisch.
jan63 [...] dus dat amateuristische zie ik niet zo.
Ja, de Efteling heeft inderdaad veel gedaan de laatste jaren qua schaduw en verkoel zones. Maar om 2 waterattracties, één halve bak waterspeeltuin en de losse fonteintjes bij Polles Keuken nu voldoende verkoeling te noemen, vind ik ondermaats. Alleen Toverland heeft al in bijna elk gebied een water element/attractie staan en ook andere grote parken hebben attracties waar je goed nat kunt worden en daarnaast nog andere zaken die gewoon verkoeling en vermaak bieden voor jong en oud. Een water attractie alleen zal niet voldoende zijn gezien de lengte restricties, dus dan is een waterspeelplaats echt een gemis. Dit hoeft overigens ook echt niet groot te zijn.
jan63 Over de vraag of Ruigrijk/ Anderrijk genoeg te doen heeft met jongere kinderen; lijkt me wel.
Sjiebert De groep kinderen onder de 90 cm zijn maximaal drie jaar oud. Die hebben ook niet veel te doen nodig, want de helft van de tijd slapen ze.
Ik denk dat jullie je verkijken op de doelgroep an sich, maar ook wat een complete familie wilt. Ja er is veel te doen voor de hele familie, over het hele park gezien. Daarom is het ook een van de beste parken in de wereld. Maar, om nou te zeggen, aan een kant hebben we thrill, als de doelgroep van onder de 90 cm dat niet wilt, gaan ze maar naar de andere kant van het park, klinkt in theorie leuk, maar is niet hoe 't werkt in de praktijk.
Families splitsen niet graag op. En als je dan een drammende peuter hebt die moet wachten tot ene ouder en broer in de Baron zitten terwijl er niks te doen is, heb je een zware kluif als ouder zijnde. En ja Nest en dergelijke liggen 'om de hoek' maar is toch nog een eindje lopen terwijl je natuurlijk veel liever dichter bij elkaar blijft.
Dus daarom zou ik er voor opten om gewoon in elk nieuw gebied iets te bouwen voor alle leeftijden. Niet dat alle nieuwe attracties voor iedereen toegankelijk moeten zijn, maar dat er voor iedereen altijd wel iets te doen is in een gebied. Als andere parken dat kunnen, waarom de Efteling dan zo lastig?