Er zijn nu eenmaal mensen die het er graag voor over hebben om 80 min in de rij te staan voor een nieuwe (kinder)attractie. Zou ik het ervoor over hebben? Nee. Heb ik er last van? Ook niet. Verpesten ze iets voor mij? Ook dat niet. Ik vind het wel grappig en loop door…
Er zijn ook volwassenen die andere hobby’s hebben, zoals auto’s, voetbal, muziek… Die mensen kijken uit naar een wedstrijd of concert, staan in de rij voor een kaartje. Heb ik daar dan last van? Ook niet. Ieder zo zijn hobby.
Heb jaren een abonnement gehad van de Efteling en ben ook wel van die “echte Eftelingfans” tegen gekomen. Sommige met een beperking, sommige niet. Dan zie ik soms ook wel gedrag waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar over het algemeen valt het allemaal wel mee, althans dat is mijn mening.
Het lijkt wel of dat alles onder een vergrootglas ligt. Als er een nieuwe attractie wordt neergezet moet deze 360 graden gethematiseerd worden, met nieuwe muziek en grootse effecten. Er wordt een mening gegeven op basis van foto’s, maar de meesten hebben het van dichtbij nog niet meegemaakt. Ik vind dat er best veel moeite wordt gedaan om er een mooi geheel van te maken en voor een kinderattractie is het prima, ook al is de muziek een mix van nest en de baron, mijn zoontje zat het al mee te fluiten, dus prima voor de doelgroep!