Hjalmar Nee, de vergunning is afgelopen maand aangevraagd. Niets is rond.
Ah.. sorry, dat gedeelte had ik gemist.
Als de vergunning nog maar aangevraagd is, dan is het dus ook nog lang niet zeker dat de baan er ook gaat komen.
Ik dacht dat het om een aankondiging ging (ik kan de video (nog) niet zien en de openingspost is er nogal vaag over), en dan zou 2 jaar vooruit voor zoiets best ver zijn. Vergunningen zie ik ook wel eens later komen, maar dan is de termijn inderdaad zo gek nog niet.
Erik Maar zijn alle tekeningen er al dan? Ik zie één tekening met een bovenaanzicht van de layout. Ik zou met die ene rekening geen achtbaan kunnen bouwen. Knap als jij dat wel kan. 😅
Je hebt fabricage tekeningen nodig, sterkte berekeningen, assemblage tekeningen, handleidingen, rapporten, etc.
De layout ontwerpen is de eerste stap, maar daarna ben je heel veel manuren kwijt aan de bovenstaande taken.
Nee.. puur op een top-down view kan ik geen achtbaan bouwen.. maar als een top-down view bestaat, bestaan al die andere tekeningen die jij noemt ook al, anders kun je namelijk ook geen definitieve top-down view hebben (ik ga er even van uit dat deze definitief is, aangezien enige wijzigingen ook weer een verschil zou kunnen maken voor de vergunning.. afhankelijk van hoe strikt ze in de betreffende locatie zijn).
Stel dat bijvoorbeeld de supports simpelweg niet passen, of qua krachten niet uit komen, zal ook de top-down view moeten veranderen. Dus het hangt - tot op zekere hoogte - wel allemaal samen met elkaar.