Ik was afgelopen zaterdag in Movieland Park en ik ben erg onder de indruk van Bugs Town! Ze hebben wat praktisch het slechtste stuk van het park was goed opgelapt naar iets wat nu echt een van de betere delen is. En in principe ook het enige themaland is (andere attracties in het park zijn meer losstaand). Het ziet er allemaal gelikt uit en de attracties zijn leuk.
Ik was er voornamelijk om verslag te doen voor de Dark Ride Database van de vernieuwde log flume, die nu dark ride scenes heeft. Hij is erg mooi geworden, zeker voor een park als Movieland. Verder zijn de (ver)nieuw(d)e attracties prima. Met Casino (de omgebouwde Polyp) hebben ze een leuk element toegevoegd door de gasten met ballen te laten gooien. Een vrij bizarre attractie is dat geworden. Ook de omgebouwde Schwarzkopf zweefmolen is een prima attractie. Leuk dat je hem met vleugels nu een beetje zelf kunt sturen.
Kleine side note van dit nieuwe land, is dat het een stuk Movieland identiteit mist. Mensen die het park al eens bezocht hebben, snappen denk ik wel wat ik bedoel: Movieland heeft bij een signature attracties écht iets unieks. Soms wat lomp, soms legendarisch, maar het is eigenlijk altijd 'Only in Movieland'. Op Casino na (het ballen gooien is een typische 'only in Movieland') is Bugs Town een themagebied wat eigenlijk in meer parken had kunnen ontwikkeld. Dat is een beetje jammer, maar afgezien daarvan is de kwaliteit van het gebied hoog.
Ik heb mij weer een dag goed vermaakt.