asuran Onze zoon was groot fan van de vorige show (en het hele IP) en daarom deze de afgelopen twee jaar vaak gedaan. IMO verschilde het erg per voorstelling in de mate waarin er op elkaar ingehakt werd; van heel geloofwaardig tot erg mat. Het blijft mensenwerk.
On topic: Ik word enthousiast van de meeste concept-art. Het verhaal klinkt simpeler, wat ik al jaren toejuich. In een pretpark show van 20 min wil je een goed te volgen verhaal. Less is more. Ook internationaal beter te volgen. De grote bak in het midden die op de concepts nog niet te zien is doen mij hopen dat er best wat groots/spectaculairs ten tonele gaat verschijnen.
Ravenring, het interieur van de Ravenkorf en het vernieuwde horeca-concept stemt mij ook hoopvol. Oogt sfeervol. Vooral van het horeca-concept vind ik het al zo lang zo zonde dat één van de meest sfeervolle restaurants in de Efteling zo weinig zichtbaar was, dus hopelijk komt daar verandering in.
Waar ik tot nu toe minder positief over ben is de buitenkant van de Ravenkorf. Die oogt m.i. toch weinig uitnodigend als winkel? Bij DVH hebben ze nog de moeite genomen om een klein luifeltje aan de gevel te zetten. Cascade is ook verstopt, maar heeft nog het voordeel van de exit-through-the-giftshop. Echter, de buitenkant van Ravenkorf oogt gewoon als een willekeurig gat in de muur met een bord erboven. Ik had wel iets van een uitstekend houten dakje, gevel of iets dergelijks verwacht, om het bestaan van deze winkel en de functie ervan te accentueren.